رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان از روند احداث پروژه های مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی آب آستانه اشرفیه و سد لاستیکی فخرآباد رشت بازدید و دستورات لازم در جهت تسریع کار را صادر نمود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،وحید خرّمی مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان در این بازدید در تشریح این پروژه گفت: سد لاستیکی فخرآباد بر روی رودخانه اوشمک در شمال شرق شهرستان رشت با هدف توسعه و بهبود آبیاری حدود هزار هکتار از شالیزار‌های این شهرستان  با پیشرفت ساخت 85  درصدی در حال اجراست.

 خرّمی با اعلام عملیات نصب لاستیک در سد لاستیکی فخرآباد رشت در آینده ی نزدیک ، افزود: مخزن این سد با ظرفیت ذخیره ۴۵۰ هزار متر مکعب  و حجم آب تنظیمی سالیانه برابر با ۲ میلیون متر مکعب خواهد بود.

وی جلوگیری از تداخل آب شور دریا با آب شیرین رودخانه، آبگیری ایمن کانال انحراف آب، ذخیره موقت آب رودخانه و زهکش‌ها برای تأمین آب کشاورزی، افزایش سطح تراز آب در رودخانه و کاهش هزینه پمپاژ، بهبود شرایط زیست محیطی و تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی، بهره برداری توریستی و تفریحی و ساماندهی رودخانه در این محدوده را از دیگر اهداف ساخت سد لاستیکی فخرآباد رشت عنوان کرد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان همچنین در بازدید از پروژه  مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی آب آستانه اشرفیه بیان داشت : هدف از اجرای این پروژه تامین آب شرب و بهداشتی و مطمئن برای شهروندان آستانه اشرفیه میباشد که هم اکنون از پیشرفت فیزیکی ۹8 درصدی برخوردار است.

در این بازدیدها مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان از نزدیک در جریان  پروژه‌های یاد شده قرار گرفت و دستورات لازم را جهت تسریع در فعالیت‌های آنها صادر نمود .