مدیر کل امور اقتصاد و دارایی گیلان از ایجاد 100 فرصت سرمایه‌گذاری در این استان خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: منصور مولایی‌پور عصر ديروز در دیدار با کاردار سفارت انگلیس در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان به مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این استان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد در شمال کشور است، اظهار کرد: این منطقه دارای 20 سال معافیت مالیاتی است.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی گیلان با اشاره به اینکه عوارض گمرکی در منطقه آزاد انزلی صفر است، افزود: منطقه آزاد بهترین منطقه‌ای است که می‌تواند با خارج ارتباط برقرار کند.

وی قانون سرمایه‌گذاری خارجی را مهم دانست و تصریح کرد: سرمایه‌گذاری خارجی نیازی به گرفتن مجوز دولتی ندارد و می‌تواند در هر نقطه سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

مولایی‌پور ادامه داد: سرمایه‌گذار خارجی با گارانتی دولت جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از یکسری مزایا برخوردار شود و تا زمانی که سلب مالکیت از سرمایه‌گذار رخ دهد، دولت اصل و سود سرمایه‌گذار خارجی را لحاظ کرده و پرداخت می‌کند.

وی اقدام دولت ایران را پوشش ریسک سرمایه‌گذاری خارجی نامید و یادآور شد: این پوشش در قالب ریسک سرمایه‌گذاری سیاسی و اجتماعی است یعنی اگر اعتصاب کارگری رخ دهد ریسک را پوشش می‌دهیم.

دبیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی در گیلان با بیان اینکه ریسک اقتصادی پوشش داده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: تهران پوشش‌های لازم را انجام می‌دهد و ما تنها پیشنهاد دهنده هستیم.

وی از ایجاد 100 فرصت سرمایه‌گذاری در گیلان خبر داد.