این دست نوشته ناچیز به پاس زحمات و رشادتهای بی حد و حصر فرزندان شجاع این مرز و بوم نگاشته شد تا خداقوتی باشد به پاس تمامی خوبیهایشان که در حق مردم انجام داده اند، و ما اصحاب رسانه نیز به رسم ادب و با اخلاص و بی ریا میگوییم سربازان گمنام وطن متشکریم…

ندای گیلان: مجتبی بشری، سرپرست خبرگزاری ایلنا گیلان در یادداشتی به مناسبت هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) نوشت:
شاید همه شیعیان با واژه «گمنام» آشنایی و انسی دیرینه دارند، به نوعی وقتی که  این واژه شنیده می شود ناخود آگاه ذهن و قلب انسان را به سمتی خاص هدایت میکند. سمتی که به کمال منتهی میشود. سمت نور، سمت مهربانی و عشق، سمت ایثار و شهادت و در نهایت سمت مادر بی نشان…
واژه گمنام دل انسان عاشق را به سوی مدینه پرواز میدهد و گمنام، دلها را آکنده از عطر عاشقی آنانی میکندکه آگاه و بیدار رفتند و بی نشان برگشتند تا ما بمانیم، نفس بکشیم و زندگی کنیم. آری شهیدان گمنام وطن، آنانی که به عشق و تاسی از مادر خوبان گمنام شدند.
بهتر بگوییم،گمنامی افتخارگرانمایه ای است که بهای سنگین دارد و نصیب هرکسی نمی شود. شهیدانی که گمنام ماندند تا به مادرشان حضرت زهرا(س) بگویند ، مادرم تو تنها نیستی من هم درکنار تو گمنامم…
به او نیز لقب گمنام داده اند، زیرا باید گمنام بماند، و او هم آگاهانه و بیدار و در زمان حیات که قطعاً دشواری های دوچندانی دارد این طریق را برگزیده و می پیماید.برای او عسرها یسر می شود و سختی ها زیبا و آسان. چون تاسی اش از آنانی است که او را به سمت گمنامی سوق داده اند. او در عین گمنامی بیدار و هوشیار است، بیدار است تا من و شما در آرامش بیاساییم. آری او بیدار گمنام است…
به او لقب سرباز نیز داده اند، سرباز گمنام، سرباز گمنام فرزند مادری گمنام که به او اقتدا کرده است. آری او سرباز گمنام مهدی فاطمه(س) است.
مجموعه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران متشکل از پاکترین و فداکارترین فرزندان این مرز و بوم است که از امیال دنیوی خود گذشته اند و خود را وقف خدمت به مسلمین نموده اند. خدمت به وطن، به من، به شما، به همه ایرانیان، فرقی ندارد، مسلمان یا غیر مسلمان، شیعه یا سنی، عرب یا عجم، سیاه یا سفید، فارس یا ترک و کرد و لر و بلوچ و گیلک و تالش… او سرباز گمنام وطن است و از همه چیز همه ایرانیان دفاع میکند.
او بیدار است تا من و شما با آرامش سر بر بالین بگذاریم و شاید هم شکر نعمت بزرگ امنیت را بنا به فرموده امام حسن مجتبی(ع) به جا نیاوریم. آری! شکر نعمت بزرگ امنیت. امنیت مطلق و بلامنازع امروز جمهوری اسلامی ایران در جهان…
با توجه به تلاطمات منطقه و موج ناامنی های شدید اطراف کشورمان که شاید بتوان خاورمیانه امروز را شبیه دریای طوفان زده ای دانست که امواج آن در حال غرق کردن ملت های مظلوم منطقه است، جمهوری اسلامی ایران از آنچنان آرامشی در این دریای پر تلاطم برخوردار است که گویی در خارج از محموده جغرافیایی این منطقه قرار دارد، که قطعاً نعمت بزرگ این امنیت، مرهون فداکاری های شبانه روزی سربازان گمنام وطن است.
سربازان گمنامی که تروریست مجنونی مانند ریگی را در هوا دستگیر میکنند.آری این فقط گوشه ای از فداکاری های سلحشوران بی نشان است که بازگو کردن اینچنین رشادتهای صورت گرفته و کم نظیر در این مجال نمیگنجد.
اگر در کشوری مانند عراق، سوریه، افغانستان و یا دیگر کشورهای ناامن منطقه زندگی میکردیم چه تصوری در ذهن ما نقش می بست؟. کشورهایی که با این وضعیت اسف بار روبه رو هستند و مردم بی دفاع آنان شبانه روز قتل و عام شده و ناموسشان مورد تجاوز آشکار قرار میگیرد.
باید بدانیم که این اتفاقات در آن سوی کره زمین در حال رخ دادن نیست، بلکه در همین نزدیکی و همسایگی ما در حال وقوع است.
با این اوصاف قطعاً این سوال در ذهن هر انسان عاقلی خطور خواهد کرد که چطور علی رغم ناامنی های شدید در منطقه و کشورهای همسایه، جمهوری اسلامی ایران در امنیت کامل و حتی بدون ذره ای دلنگرانی توسط مردم بسر می برد.
امروز باتوجه به اینکه مردم ایران از خوی وحشیانه تروریست های داعش آشنایی کامل داشته و سربریدن های آنان را در 50 کیلومتر آن طرف تر از مررزهای ما دیده اند، هیچگونه دلواپسی نداشته و با آرامش و آسایش مشغول زندگی و امورات روزانه خود می باشند.
آری مردم ما خوب میدانند فرزندان شجاع و غیور آنان اعم از نیروهای امنیتی و نظامی بیدارند و حتی اجازه نزدیکی متجاوزان را به چهل کیلومتری مرزهای ما هم نخواهند داد.
امروز وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران بعنوان یکی از سرویس های دست اول و مهم اطلاعاتی در دنیا مطرح است که اقدامات و عملیاتهای برون مرزی و ضد خرابکاری آنان همه دشمنان را متقاعد کرده است که سرویس امنیتی ایران نه تنها اجازه هیچگونه تجاوز و یا جاسوسی و خرابکاری را در داخل کشور به آنان نخواهد داد، بلکه در لحضه تصمیم شان در کشور مبداء آن را خنثی خواهند کرد، و این نشان از اقتدار فرزندان گمنام وطن است که سنگرهای حمایت و حفاظت از مردم ایران را در خارج از مرزهای ما بنا کرده اند و هر نوع فکر شومی را علیه امنیت ملت عزیز ایران در همان نطفه خفه خواهند کرد.
امروز هدایت و فرماندهی کلاسیک و کاملاً استراتژیکی فرماندهی کل قوا، مقام معظم رهبری بعنوان یکی از بزرگترین و هوشمندترین رهبران سیاسی جهان، آنچنان آرامشی را در دل مردم ایران و ملتهای مظلوم و بیدار جهان و منطقه و چنان وحشتی را در وجود ستمکاران و متجاوزان جهان ایجاد کرده است که نظیر آن در دنیا وجود ندارد.
امروز سربازان گمنام وطن با دلگرمی و اقتدار با وجود داشتن چنین غافله سالاری دل به دریا زده و نتنها امنیت کشور خود را تامین کرده اند، بلکه در حال کمک به تامین امنیت کشورهای دوست و همسایه نیز می باشند.
این دست نوشته ناچیز به پاس زحمات و رشادتهای بی حد و حصر فرزندان شجاع این مرز و بوم نگاشته شد تا خداقوتی باشد به پاس تمامی خوبیهایشان که در حق مردم انجام داده اند، و ما اصحاب رسانه نیز به رسم ادب و با اخلاص و بی ریا میگوییم سربازان گمنام وطن متشکریم…