نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ استفاده از کالای ایرانی، گفت: توانمندسازی صنایع و شرکت‌ها با محوریت اشتغالزایی باید در اولویت همه مسئولان باشد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، آیت الله رضا رمضانی در بازدید از یک شرکت دانش بنیان حوزه زیتون و روغن زیتون در جنوب گیلان، اظهار کرد: توجه به تولید و صنعت موجب گره گشایی در سایر بخش‌ها می‌شود و پویایی اقتصادی را به همراه دارد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به واحدهای تولیدی و صنایع، افزود: توانمندسازی صنایع و شرکت‌ها با محوریت اشتغالزایی باید در اولویت همه مسئولان باشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دغدغه مندی رهبری در بخش تولید، معیشت و اقتصاد، بیان کرد: دغدغه یک دهه‌ای نظام و رهبری در خصوص تولید و اشتغال باید چراغ راه و مسیر حرکت مسئولان باشد.

آیت الله رمضانی با تاکید بر گره گشایی و مانع زدایی مسیر تولید و اشتغال در گیلان، اضافه کرد: استان گیلان ظرفیت‌های خوبی در بخش کشاورزی و صنعت دارد که باید احصاء و فعال سازی شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوب گیلان در بخش برنج، چای و زیتون، افزود: رودبار گیلان خاستگاه زیتون کشور است و باید در بخش تولید، کیفی سازی و الگوسازی این محصول بیشتر کار شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه صنایع و واحدهای تولید پیشران توسعه هستند، گفت: تحقق رونق اقتصادی با پشتوانه پیمایش چرخ تولید و صنعت اتفاق می‌افتد.

آیت الله رمضانی با تاکید بر فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی، اضافه کرد: استفاده از کالای ایرانی به منزله حمایت از تولید داخلی است و این مهم باید به عنوان فرهنگ از پایه آموزش داده شود.

وی با اشاره به سطح کیفی برخی محصولات و کالاهای داخلی، افزود: کیفیت برخی کالاهای داخلی به مراتب بالاتر از کالای مشابه خارجی است اما نسبت به کیفیت برخی کالاها باید تجدیدنظر شود.