مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان از انعقاد 160 قرارداد راه‌اندازی واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی سفیدرود رشت خبر داد.

به گزارش نداي گيلان:  طهمورث لاهوتی بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از واحدهای در حال احداث شهرک صنعتی سفیدرود اظهار کرد: 665 هکتار زمین در اختیار شهرک مذکور است و 200 هکتار از این اراضی تاکنون عملیاتی شده است.

وی از واگذاری 100 هکتار از اراضی شهرک صنعتی سفیدرود رشت برای احداث واحدهای صنعتی خبر داد و افزود: باقی‌مانده اراضی آماده واگذاری است.

لاهوتی مساحت فاز عملیاتی شهرک صنعتی سفیدرود رشت را 263 هکتار خواند و بیان کرد: زمین صنعتی شهرک مذکور 161 هکتار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با بیان اینکه 160 قرارداد راه‌اندازی واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی سفیدرود تاکنون منعقد شده است، تصریح کرد: تعداد زون‌های صنعتی شهرک مذکور غذایی، شیمیایی، سلولزی، فلزی، برق و الکترونیک، نساجی و کانی‌های غیر فلزی است.

وی به فعالیت 38 واحد صنعتی با اشتغالزایی 850 نفر در شهرک صنعتی سفیدرود اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی واحدهای در حال احداث تعداد 700 اشتغال جدید در شهرک مذکور ایجاد می‌شود.

لاهوتی هدف از توسعه زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی سفیدرود را ایجاد اشتغال پایدار دانست و خاطرنشان کرد: شبکه گازرسانی داخلی شهرک مذکور انجام شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان از اجرای تامین آب و اجرای شبکه داخلی شهرک صنعتی سفیدرود خبر داد و یادآور شد: منبع 200 متر مکعبی هوایی و یک‌هزار متر مکعبی بتنی در شهرک مذکور احداث شده است.

وی با اشاره به اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرک صنعتی سفیدرود، اظهار کرد: اجرای فیبرنوری و محوطه‌سازی در شهرک مذکور اجرایی شده است.

لاهوتی در ادامه به وجود 35 شهرک و ناحیه صنعتی در گیلان اشاره کرد و افزود: تاکنون زمین 33 شهرک و ناحیه برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی در استان واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با بیان اینکه هشت شهرک و ناحیه به اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان واگذار شده است، بیان کرد: یک‌هزار و 680 هکتار مساحت در اختیار شرکت مذکور است.

وی مساحت زمین صنعتی شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان را 705 هکتار دانست و تصریح کرد: 32 شهرک و ناحیه صنعتی استان دارای آب و تلفن هستند.

لاهوتی به واگذاری 411 هکتار از زمین‌های شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان اشاره کرد و گفت: تاکنون 701 واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان راه‌اندازی شده است.