مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اهالی فرهنگ و هنر را در صف اول جنگ روایت‌ها دانست و گفت: انسجام ملی و تبعیت از ولایت نقشه دشمنان برای تجزیه ایران را خنثی کرد.

به گزارش ندای گیلان از رست، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با صدور پیامی ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی علیه آشوب‌های اخیر در کشور و استان به نقش اهالی فرهنگ و هنر در جنگ روایت‌ها اشاره و اظهار کرد: انسجام ملی و تبعیت از ولایت نقشه دشمنان برای تجزیه ایران را خنثی کرد.

در متن این پیام آمده است:

در حالی که طی روزهای گذشته عده‌ای سودجو و فرصت طلب، با رفتارهایی ناهنجار و ایجاد اغتشاش، نظم جامعه را بر هم زده و با وارد آوردن خسارت‌هایی به اموال عمومی، هتک حرمت اماکن مقدسه و ساحت قدسی کلام الله مجید و به آتش کشیدن مسجد و پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران، نیت پلید و شوم خود را به نمایش گذاشتند؛ مردم آگاه ایران اسلامی و گیلان سرافراز، این بار نیز با هوشیاری، صفحه پرافتخار دیگری در تاریخ ثبت کردند.

دشمنان قسم خورده نظام اسلامی با پشتیبانی مذبوحانه رسانه‌های لندن‌نشین و جیره‌خوار سعودی، که رؤیای باطل تجزیه ایران عزیز را در سر می‌پرورانند؛ با بزرگ‌نمایی و دروغ‌پردازی‌های ناشیانه، کوشیدند با ایجاد نفاق میان مردم، جمهوری اسلامی را ناکارآمد نشان دهند حال اینکه نهال انقلاب شکوهمند اسلامی در گام دوم خود، بارورتر از قبل، به درختی تناور تبدیل شده و الگوی ملت‌های آزادی‌خواه دنیا به ویژه منطقه است.

در این میان خط‌مشی رسانه‌ها؛ انجام وظیفه خطیر اطلاع‌رسانی هوشمندانه و بیان حقیقت آنگونه که هست نه آنطور که امپراتوری رسانه‌ای دنیای استکبار، به دروغ جلوه می‌نمایاند است.

تحقق راهبرد جهاد تبیین مورد تأکید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، وظیفه‌ای همگانی است تا در جنگ روایت‌ها، بطلان نقشه نخ‌نمای دشمنان در مواجهه با غیرت و بصیرت دینی و سیاسی ملت، بر جهانیان عیان شود.

اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ فرهنگ و هنر استان گیلان، با قدردانی از نقش‌آفرینی جانانه و مخلصانه نیروهای جان بر کف بسیج، سپاه، فراجا، سربازان گمنام امام زمان (عج) در واجا و سازمان اطلاعات سپاه و دیگر تلاشگران برقراری نظم و امنیت، لازم می‌دانم از آحاد امت آگاه نیز که با خروشی یکپارچه و غیرتمندانه، حرکت در مسیر ترسیم شده ولایت معظم فقیه را با صدایی رسا و شیوا بیان داشته و انسجام و وحدت خود را به رخ جهانیان کشیدند، قدرشناسی کنم.