رئیس کل دادگستری گیلان گفت: نوع ساخت و سازهای شهری در روحیه و فرهنگ مردم تاثیر گذار است و مدیران شهری باید در اعطای مجوزهای ساخت و ساز، به پیوست های فرهنگی متناسب با این اماکن مذهبی توجه نمایند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان از یک واحد تولیدی در شهرستان آستانه اشرفیه بازدید کرد و در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری این شهرستان حضور یافت.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به تاثیر محیط جغرافیایی در مدیریت رفتارهای انسانی تصریح کرد: در شهرهای دارای پیشینه مذهبی مانند آستانه اشرفیه باید شاهد بافت‌های شهری متناسب با این فضای روحانی باشیم.

وی با انتقاد از تخریب بافت های فرسوده، قدیمی و تاریخی اظهار داشت: نوع ساخت و سازهای شهری در روحیه و فرهنگ مردم تاثیر گذار است و مدیران شهری باید در اعطای مجوزهای ساخت و ساز، به پیوست های فرهنگی متناسب با این اماکن مذهبی توجه نمایند.

رئیس شورای قضایی استان با تاکید بر حفظ اتحاد، انسجام و همدلی در شرایط سخت اقتصادی امروز اذعان داشت: اگر مدیران و مسئولان در کار سازمانی خود انسجام نداشته باشند شاهد عقب ماندگی هر چه بیشتر شهرها و روستاها خواهیم بود.

وی یکی از حساسیت های امیر مومنان علی علیه السلام را رعایت حقوق مردم و اجرای عدالت اجتماعی دانست و گفت: مسئولین باید در راستای احقاق حقوق مردم از هیچ کوششی فروگذار ننمایند.

این مقام ارشد قضایی در پایان اجتناب از تفرقه و اختلاف را از دیگر ویژگی های امام علی علیه السلام عنوان نمود و افزود: ایشان ۲۳ سال دوران بعد از پیامبر (ص) را به جهت وارد نشدن افتراق و انشقاق در امت رسول خدا سکوت نمود.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان نیز که در این بازدید حضور داشت با اشاره به اینکه مزرعه خاویاری «بهپرور» در حال حاضر با مساحت ۵هکتار و اشتغال ۲۵ نفر در حال فعالیت است تصریح کرد: این واحد تولیدی نقش زیادی در اشتغال جوانان بومی این منطقه دارد و در صورت تکمیل و بهره برداری از تمامی فاز های آن، این تعداد به ۸۰نفر هم خواهد رسید.

آقایی خاطر نشان کرد: در نشست شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم شهرستان آستانه اشرفیه در خصوص نقش دهیاران در ساخت و ساز روستاییان، تغییر کاربری ها و خدمات دهی به روستاییان بحث و تبادل نظر شد.

  • نویسنده : مجتبی بشری