لاهوتی گفت: در چنین شرایطی اعتمادسازی جامعه نیز از ضرورت بالایی برخوردار است، انتشار مطالب ناامیدکننده وافزایش یأس به مشکلات دامن خواهد زد.

به گزارش ندای گیلان،مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو یی در توضیح عملکرد دولت و وظایفی که در شرایط بحرانی کشور به دوش دارد، گفت: در شرایط کنونی اتفاق خاصی در بودجه عمومی دولت نیفتاده است، میزان صادرات نفت جمهوری اسلامی بر اساس میزان پیش‌بینی‌ها انجام گرفته و در زمینه تولیدات نفتی هم مشکلی وجود ندارد، قیمت نفت تحت تاثیر افزایش قیمت دلار قرار گرفت و قیمت ارز از میزان پیش‌بینی‌ها بالاتر رفت اما این تغییرات در منابع پیش‌بینی شده بودجه خللی وارد نکرده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در ادامه راه ممکن است نواساناتی را شاهد باشیم از این رو دولتمردان به دنبال افزایش رایزنی‌های سیاسی برای مدیریت مسائل و جلوگیری از اتفاقات و بحران‌ها هستند، از همین رو چند سناریو هم پیش بینی شده تا در صورت ایجاد خلل به منابع بودجه، به کار گرفته شود.

وی افزود: دولت می‌تواند هر کدام از سناریوها را دنبال کند، مجلس هم می‌تواند متناسب با تهدیدات قوانین را اصلاح کند. از سوی دیگر دولت و قوه قضاییه و مجلس به فهم مشترک دست یافتند، زیرا قوا باید در این راستا حرکت کرده و در مسیر سناریوهای تعریف شده برای برون رفته از بحران همراه یکدیگر باشند.

لاهوتی معتقد است: در چنین شرایطی اعتمادسازی جامعه نیز از ضرورت بالایی برخوردار است، انتشار مطالب ناامیدکننده وافزایش یأس به مشکلات دامن خواهد زد. در دوران جنگ تحمیلی نیز تمام موفقیت‌ها و پیروزی‌ها حاصل اعتماد ملت به مسئولان و رزمندگان بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت سناریوهای پیش‌بینی شده خود را در جلسه غیرعلنی مجلس توضیح داده و آمادگی لازم برای اجرای آنها و مقابله با مشکلات را دارد، مجلس نیز همکاری لازم و همراهی خوبی با سایر قوا در این مسیر خواهد داشت.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تحریم‌ها را در سال‌های متمادی تجربه کرده و این چنین تهدیداتی نباید موجب یأس و ناامیدی در مردم شود، دشمن و در رأس آنها آمریکا به دنبال تضعف روحیه مردم و بروز جنگ داخلی و توسعه اختلافات داخلی است لذا با اتحاد و همدلی باید در مقابل مشکلات مقاومت کنیم.