مدیر کل بحران استانداری گیلان با بیان اینکه سال سختی به لحاظ شرایط جوی پیش رو داریم ، گفت: امسال بارش برف سنگینی خواهیم داشت و شهرستان‌ها می‌توانند با انعقاد قرارداد با بخش‌های خصوصی از امکانات آن‌ها در هنگام وقوع بحران استفاده کنند

به گزارش ندای گیلان،امیر مرادی در جلسه ستاد بحران شهرستان بندرانزلی  ، با اشاره به برخی ناهماهنگی‌ها در مقابله با بحران برف سال گذشته اظهار داشت: امسال با هماهنگی همه دستگاه‌های خدمات رسان مانند هلال احمر، راهداری، اورژانس، آتش نشانی، پلیس، راهداری، نیروهای نظامی و انتظامی و سپاه برنامه‌ای جامع و عملی برای استان گیلان تدوین شده که اجرایی می‌شود.

مدیر کل بحران استانداری گیلان متذکر شد: طبق ابلاغیه استانداری گیلان به شهرداری‌ها و راهداری‌ها، این ادارات در شهرستان‌ها می‌توانند با انعقاد قرارداد با بخش‌های خصوصی از امکانات آن‌ها در هنگام وقوع بحران استفاده کنند.

وی یادآور شد: راهداری‌های شهرستان‌ها در مواقع بحران اختیار کامل دارند تا تفاهم نامه‌ای را با بخش خصوصی منعقد کنند و از توان آنان برای مدیریت شرایط بهره ببرند.

مرادی با بیان اینکه سال سختی به لحاظ شرایط جوی پیش رو داریم اذعان کرد: امسال بارش برف سنگینی خواهیم داشت به همین منظور۶۰ تیم مجهز راهداری و ۳۶۰ دستگاه برف روب با تجهیزات بروز برای ارائه هرگونه خدمات آماده هستند.

وی با تاکید براینکه در موقع بارش برف نباید مسیر اصلی مسدود شود، تصریح کرد: همکاران شهرستانی رایزنی‌های لازم را برای اخذ تجهیزات با ادارات کل داشته باشند و تا به هنگام بارش برف با مشکلی مواجه نشویم.

مرادی خاطرنشان کرد: با انسجامی که بین دستگاه‌ها به‌صورت برنامه‌ای مدون و استانی برنامه‌ریزی شده شهرستان‌ها باید از ایجاد بحران در زمان بارش برف جلوگیری کرده و با مدیریت شرایط محیط شادی را برای مردم فراهم سازند.

/شبستان