رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت :الگوبرداری از ایثارگران بهترین راه ترویج فرهنگ خدمت به جامعه است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک،رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن تبریک ولادت امام هشتم و گرامی داشت یاد و خاطره امام راحل و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری و آرزوی سربلندی برای ایران اسلامی گفت:سالروز ورود آزادگان سر افراز به میهن اسلامی بهانه ای شد تا میثاقی دوباره ببندیم تا از ارزشهای انقلاب اسلامی و ارزشهای دفاع مقدس و ارزشهایی که پایه و اساس آن نشات گرفته از روش و سیره امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) بوده و عنوان سرمشق برای آیندگان بجا گذاشته شده است، پاسداری کنیم.

وی افزود: ایثارگران نه تنها در اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس از خود ایثارگری و فدا کاری نشان داده اند بلکه بعد از آن نیز شاهد ایثار گری این عزیزان در عرصه های مختلف جامعه بوده ایم که می توان به مبارزه با انحرافات و خاموش کردن فتنه های داخلی و خارجی اشاره کرد.

 یوسف زاده خاطر نشان کرد: امروز شاهد فتنه های هستیم که دامن کشورهای همسایه را گرفته و متاسفانه گروهی چهره مخدوشی از اسلام به نمایش گذاشه اند و باعث راه انداختن جنگ و خون ریزی در آن کشورها شده اند که همان ایثارگران و فدا کارانی که به دفاع از آرمان های انقلاب می پرداختند ، امروز در قالب مدافعان حرم برای دفاع از حریم اهل بیت در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی به ایثار گری می پردازندکه یاد و خاطره آنان را نیزگرامی می داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت : خدمت به جامعه و کسب دانش ارزشمند است اما اگر این خدمت با ایثار و ازخودگذشتگی همراه باشد و برای قدم گذاشتن در مسیر یک هدف الهی باشد، ارزشمند ترین ارزشها است. در این زمینه الگوبرداری از ایثارگران بهترین راه ترویج فرهنگ خدمت به جامعه است.

وی ادامه داد: در جمع ایثارگران کسانی حضور دارند که از دو ارزش بهره مند هستند. هم برای دفاع از آرمانهای انقلاب مجاهدت کرده اند و هم امروز این فرصت برای آنها فراهم آمده که در مسیر خدمت رسانی به مردم بی پروا به خدمت خود ادامه دهند و این یک لطف و موهبت الهی برای یک فرد است که از هردوی این ارزشها بهره مند باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد: امروز رفتار و عملکرد ایثارگران و نحوه تعامل آنان و فعالیتی که در مسیر شغلی خود نشان می دهند برای دیگر اقشار جامعه یک الگو محسوب می شود