فراکسیون مدیریت شهری و روستایی سومین جلسه خود را عصر روز گذشته با محمدباقر قالیباف در خصوص مشکلات حوزه مدیریت شهری برگزار کرد

به گزار ندای  گیلان مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌ وگو یی، در توضیح جلسه هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستای مجلس با شهردار تهران، گفت: فراکسیون مدیریت شهری و روستایی سومین جلسه خود را عصر روز گذشته (22 تیرماه) با محمدباقر قالیباف در خصوص مشکلات حوزه مدیریت شهری برگزار کرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود: محورهایی از جمله چگونگی تامین منابع پایدار شهرداری‌ها، بدهی دولت به شهرداری‌ها و مطالبات قانونی که دولت از شهرداری‌ها دارند به عنوان استراتژی و موضوعات مورد رسیدگی از سوی فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مطرح شد.

وی با بیان اینکه شهردار تهران به دلیل داشتن تجربه‌های کاری در حوزه شهری، نقاط قوت و ضعفی را در این جلسه مطرح کرد، تصریح کرد: آقای قالیباف در این جلسه وعده همکاری کارشناسانه با فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس را داد، همچنین مقرر شد تا فراکسیون جلسه‌ای ماهیانه با شهردار تهران داشته باشد.

لاهوتی با بیان اینکه شهردار تهران بر تفکیک اختیارات محلی با ملی در حوزه شهری تاکید کرد، گفت: قالیباف همچنین قانون اختصاص 2 هزار میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای توسعه مترو را یادآور شد و گفت که مجلس باید دولت را ملزم به اجرای این قانون کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خبر داد: فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی با شهرداران سایر کلان‌شهرهای کشور نیز جلساتی را برقرار خواهد کرد.

رئیس کمیسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هیات رئیسه فراکسیون در آینده نزدیک جلساتی با رئیس شورای عالی استان‌ها و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خواهدداشت.