مدیر کل گمرک بندر مرزی آستارا تصریح کرد: میزان کالای ترانزیتی از لحاظ وزن 108 درصد و از حیث ارزش 23 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد نشان می دهد.

به گزارش ندای گیلان،رسول امیدی اظهار کرد: در دو ماه نخست سال 1396، بالغ بر 51 هزار تن کالا به ارزش 192 میلیون دلار از طریق گمرک آستارا ترانزیت خارجی (ورودی و خروجی) شده است که بررسی این آمار، مبین حفظ وضعیت سیر صعودی وزن و ارزش ترانزیت خارجی کالا (ورودی و خروجی) از مرز این گمرک می باشد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت در ترانزیت خارجی (خروجی) 40 هزار تن کالا جابجا شده است، ادامه داد: ارزش این میزان کالا 176 میلیون دلار می باشد که از لحاظ وزن 19 درصد و از حیث ارزش 60 درصد افزایش ثبت شده است.

مدیرکل گمرک بندر مرزی آستارا با بیان اینکه لوازم برقی، خودروی سواری، مبلمان، ماشین‌آلات، لوازم بهداشتی، مصالح ساختمانی، گچ، سیمان، ظرف شیشه‌ای، البسه، مواد شیمیایی و محصولات کشاورزی عمده کالاهای جابجا شده در ترانزیت خارجی (خروجی) است، افزود: کالاهای فوق از قاره‌های مختلف جهان به کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، گرجستان و اکراین ترانزیت شده است.

امیدی در بخش دیگر سخنان خود از میزان جابجایی کالا از طریق ترانزیت خارجی (ورودی) در این گمرک سخن گفت و خاطر نشان کرد: طی مدت مذکور 11 هزار تن کالا به ارزش 16 میلیون دلار از مبدأ کشورهای روسیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و اوکراین به مقصد کشورهای ترکیه، عراق و امارات متحده ارسال شده است.

وی اضافه کرد: فرآورده‌های نفتی، لوازم چوب، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، ورق آهن و پشم شیشه عمده کالاهای ترانزیت شده (ورودی) است.

مدیر کل گمرک بندر مرزی آستارا تصریح کرد: این میزان کالای ترانزیتی از لحاظ وزن 108 درصد و از حیث ارزش 23 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد نشان می دهد.

امیدی در بخش پایانی سخنان خود درآمد عمومی گمرک آستارا را در مدت مذکور، 60 میلیارد و 465 میلیون ریال برشمرد و افزود: گمرک شهرستان در امور بندری، واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی، کارنه تیر بین‌المللی، مبدا و مقصد کارنه تیر، کاپوتاژ، امور مسافری، مرجوعی، امانت‌های پستی و قضایی فعالیت می‌کند.