ندای گیلان:محمدولی روزبهان  با اشاره به آغاز انعقاد قرارداد با کارخانه‌های چای گیلان و مازندران گفت: از امروز آماده انعقاد قرارداد با کارخانه‌های چای‌سازی گیلان و مازندران هستیم. وی با بیان اینکه سال گذشته 144 کارخانه برای خرید چای قرارداد بسته بودند، افزود: امسال این تعداد به 146 کارخانه افزایش می‌یابد. رئیس سازمان چای با […]

ندای گیلان:محمدولی روزبهان  با اشاره به آغاز انعقاد قرارداد با کارخانه‌های چای گیلان و مازندران گفت: از امروز آماده انعقاد قرارداد با کارخانه‌های چای‌سازی گیلان و مازندران هستیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته 144 کارخانه برای خرید چای قرارداد بسته بودند، افزود: امسال این تعداد به 146 کارخانه افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان چای با اشاره به وضعیت خرید تضمینی برگ سبز چای اضافه کرد: امسال خرید تضمینی برگ سبز چای نسبت به سال گذشته 21 درصد افزایش دارد.

وی میزان خرید برگ سبز در سال گذشته را 49 درصد درجه یک و 51 درصد درجه دو عنوان کرد و افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود حدود 40 درصد برگ سبز درجه یک خریداری شود.

روزبهان ادامه داد: اگر حدود 80 تا 90 درصد برگ سبز چای درجه یک خریداری شود به همان مبلغ تضمینی بوده و سیاست دولت حمایت از صنعت چای است.

وی قیمت خرید تضمینی برگ سبز درجه یک در سال جاری را هر کیلو 2 هزار و 180 تومان و برگ سبز درجه دو را یک‌هزار و 210 تومان عنوان کرد و یادآور شد: در مجموع امسال قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای 21 درصد افزایش دارد.

رئیس سازمان چای از کارخانه‌داران چای گیلان و مازندران خواست: از دوم اردیبهشت‌ماه جاری تا پایان وقت اداری 10 اردیبهشت‌ماه نسبت به تنظیم قرارداد کتبی به واحد حقوقی این سازمان در لاهیجان خیابان ملت مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 15 هزار تن چای خشک در گیلان تولید شد و امیدواریم امسال میزان تولید چای خشک به 50 هزار تن برسد.