مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از افزایش ۱۱۹ درصدی اقامت گردشگران در استان خبر داد و گفت: ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر از مبادی ورودی زمینی و هوایی وارد گیلان شدند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،ولی جهانی در گفتگویی اظهار کرد: ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی گیلان سبب شده تا مسافران زیادی به این استان سفر کنند.

وی از ورود حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو به گیلان خبر داد و افزود: بر اساس آخرین داده‌های آماری این تعداد از مسافران از ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ تاکنون وارد گیلان شده‌اند که در مقایسه با نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۵۰ درصدی داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از خروج بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو از محورهای استان خبر داد و اضافه کرد: از شروع اجرای طرح نوروزی تاکنون ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر و گردشگر از مبادی ورودی زمینی و هوایی وارد گیلان شدند که نسبت به سال گذشته رشد ۳۸ درصدی داشته است.

جهانی از اقامت ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر- شب در گیلان خبر داد و بیان کرد: این تعداد گردشگر از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون در اقامتگاه‌ها و اماکن گردشگری و اقامتی گیلان اقامت کردند که در مقایسه با نسبت به مدت مشابه ۱۱۹ درصد افزایش داشته است.

وی از اقامت ۲۷۳ گردشگر خارجی در گیلان خبر داد و افزود: گردشگران خارجی اقامت کننده در مراکز اقامتی استان دارای ملیت آذربایجان، روسیه، پرتغال، ترکیه، عراق، افغانستان، مغولستان، ازبکستان، چین، هند، لبنان، کره و هندوستان هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از بازدید ۷۰۰ هزار گردشگر از موزه‌ها و بناهای تاریخی این استان خبر داد و اضافه کرد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۸۶ درصدی داشته است.