مدیر امور شهری منطقه آزاد انزلی از افتتاح فاز نخست پارک‌های «چپرپردزمان» و «طالب‌آباد» با اعتبار پنج میلیارد ریال در این منطقه خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: اکبر قاسم‌نژاد ظهر امروز در جریان بازدید از پارک «طالب‌آباد» اظهار کرد: هفته گذشته فاز نخست پارک «چپرپردزمان» به مساحت پنج هکتار با حضور اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور افتتاح شده است.

وی به راه‌اندازی پارک پنج هکتاری «طالب‌آباد» در منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و افزود: سه مجموعه بازی کودکان در پارک مذکور احداث شده است.

قاسم‌نژاد با بیان اینکه ۳۵ آلاچیق طرح بتنی دارای کباب‌پز بتنی و سطل زباله پارکی در پارک طالب‌آباد احداث شده است، تصریح کرد: سه حلقه چاه آب برای آبیاری فضای سبز در پارک مذکور حفر شده است.

مدیر امور شهری منطقه آزاد انزلی به ساخت نیمکت با طرح چوب و سنگ در پارک «طالب‌آباد» اشاره کرد و گفت: هشت چشمه سرویس بهداشتی در پارک مذکور احداث شده است.

وی با اشاره به ۵۰۰ متر دیوارکشی در پارک‌های «چپرپردزمان» و «طالب‌آباد»، بیان کرد: ۷۰۰ کامیون ماسه‌ریزی با هدف توسعه فضای گردشگری برای مردم منطقه و گردشگران در دو پارک مذکور انجام شده است.

قاسم‌نژاد، ماموریت منطقه آزاد انزلی را عمران و آبادانی منطقه و تامین امکانات زیرساختی و زیربنایی دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد زمینه رشد و توسعه اقتصادی پایدار با حفظ هم‌زمان محیط زیست و جاذبه‌های طبیعی از ماموریت‌های منطقه آزاد انزلی محسوب می‌شود.

مدیر امور شهری منطقه آزاد انزلی بر ارتقای سطح درآمد عمومی ساکنان منطقه تاکید کرد و یادآور شد: جلب و تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای فعالیت در بخش‌های بازرگانی، گردشگری، ترانزیت و صنعتی از جمله ماموریت‌های منطقه آزاد انزلی است.

وی افزایش میزان تولیدات صنعتی، تبدیلی و خدماتی برای توسعه صادرات را مهم خواند و اظهار کرد: کمک به تنظیم بازار کالا و ایجاد اشتغال سالم و مولد در منطقه آزاد انزلی حائز اهمیت است.

قاسم‌نژاد با تاکید بر حضور فعال و سازنده در بازارهای جهانی و منطقه‌ای، بیان کرد: توسعه بازارهای پولی و منطقه‌ای و همچنین ایجاد بستر مناسب برای فعالیت مراکز علمی، دانشگاهی و تحقیقاتی معتبر داخلی و خارجی در منطقه از دیگر ماموریت‌های منطقه آزاد انزلی است.