اولین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، یراق آلات، مواد اولیه صنایع چوب کشور به میزبانی این منطقه آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی منطقه آزاد انزلی به ندای گیلان، با حضور مهندس مسرور، اولین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، یراق آلات، مواد اولیه صنایع چوب کشور به میزبانی این منطقه آغاز به کار کرد.
این نمایشگاه که از 23 آبان ماه سال 96 با حضور ۲۵ شرکت در فضایی به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع در مرکز همایش ها و نمایشگاهی منطقه آزاد انزلی آغاز شده تا 26 همین ماه ادامه خواهد داشت.
در جریان بازدید مهندس مسرور، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان که معاونین و مدیران سازمان و مدیران استانی و منطقه ای و فعالان اقتصادی بخش خصوصی حضور داشتند، شرکت های حاضر در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای عرضه شده از سوی خود در نخستین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، یراق آلات، مواد اولیه صنایع چوب را معرفی نمودند.
بنابر این گزارش استان گیلان مرکز اصلی واردات و حتی تولید چوب و صنایع سلولزی در سطح کشور است، این محصول جزو کالاهای استراتژیک این استان ارزیابی می شود و از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه آشنایی وارد کنندگان، نمایندگان شرکت های خارجی تولید کننده ماشین آلات صنعت چوب و تولید کنندگان با توانمندی های متنوع گیلان با تکیه بر مزایا و معافیت های منطقه آزاد انزلی است.
بنابراین گزارش مهمترین بخش جنبی نخستین نمایشگاه صنایع چوب منطقه آزاد انزلی، برگزاری کارگاه آموزشی یک روزه بورس چوب با حضور کارگزاریهای بورس کالا، مدیران دستگاه های اجرایی استان گیلان و فعالین بخش خصوصی است، که در آن چگونگی ورود چوب به بورس کالای کشور مورد بررسی قرار می گیرد. چراکه به زعم کارشناسان، با حضور چوب در بورس کالای کشور، نه تنها عدم ثبات موجود در قیمت گذاری چوب از میان میرود بلکه با ثبات قیمت حاصله، شاهد رشد مجموعه فعالیت های تولیدی، واردات و مصرف کنندگان صنعت چوب کشور خواهیم بود.
لازم به ذکر است علاوه بر شرکت های تولید کننده داخلی، نمایندگانی از شرکت های ایتالیایی، آلمانی، اطریشی، مالزیایی، تایوانی، چینی و ترکیه ای در این نمایشگاه آخرین ماشین آلات تولیدی خود را عرضه نموده اند.