امسال هم در هفته دولت حدود ۳۵۰ میلیارد ریال در قالب ۱۹۹ طرح ،مخابرات گیلان طرح هایی را ارائه داد.

به گزارش ندای گیلان: رضا خضر دوست مدیرعامل مخابرات گیلان با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه باران ،به بهانه دست آورد های شرکت مخابرات گیلان در هفته دولت به بررسی عملکرد این شرکت پرداخت.
وی در ابتدا در خصوص سوال مجری برنامه در ارتباط با سنجش نفوذ تلفن که یکی از ملاک های موفقیت سامانه های مخابراتی اعلام می شود با تعریف از ظریف نفوذ وضعیت آن در گیلان گفت : ظریف نفوذ تلفن ثابت یعنی تعداد تلفن های مشغول بکار تقسیم بر کل جمعیت که در حوزه تلفن ثابت در دولت های قبل مدیران زحمتکش شرکت مخابرات تلاش های خوبی داشتند و در حال حاضر ظریف نفوذ تلفن ثابت گیلان ۲۲/۴۳ درصد نسبت به نرم کشوری ۶۷/۳۷ درصد می باشد که رتبه هفت در کشور را تلفن ثابت مخابرات استان گیلان بدست آورده است .
وی در ادامه افزود: درحوزه تلفن ثابت با توجه به اینکه ساخت سازهای جدیدی در حاشیه شهر و یا شهرک های احداث شده و نیازمند به تلفن ثابت هستند سعی می کنیم با استفاده از تکنولوژی های جدید در آن قسمت ها هم تمرکز ویژه ای داشته باشیم که براساس ارزیابی شرکت مخابرات ایران که از استان های بعمل آورده ظریف نفوذ تلفن همراه اول استان گیلان ۱۸/۹۰% می باشد که نرم کشوری در بین استان های دیگر میانگین ۸۰ در صد است و جزو ۵ استان اول در کشور در ظریف نفوذ هستیم. درخصوص تلفن همراه اول که نسل سوم آن هم در برخی از شهرها ورود کرده وضعیت استان گیلان در وضعیت خوب و مناسبی می باشد .
مدیرعامل شرکت مخابرات گیلان با اشاره به توسعه امکانات مخابراتی در روستا ها اظهار داشت: از سال ۸۸ شرکت مخابرات به بخش خصوصی واگذار شد و پس از این واگذاری ،متولی توسعه روستاهای استان ،وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می باشد. به این معنی که شرکت مخابرات قبلا در روستا امکانات تلفنی ایجاد کرده موظف به نگهداری و پشتیبانی می باشد و در زمینه توسعه تلفن ثابت و ایجاد دفاتر جدید وزارت محترم ارتباطات در این زمینه اقدام می کند. که در دو فاز شرکت مخابرات ایران برنده آن مناقصه شد و مخابرات ایران هم به شرکت مخابرات گیلان واگذار کرد و ما پروژه ها را صد در صد تحویل اداره کل فناوری و اطلاعات استان دادیم که در فاز جدید آن یک شرکت دیگری در مناقصه برنده شده و قرار است در آن روستا ها کار را پیش بگیرد.
خضر دوست با بیان اینکه یکی از مدیران بومی و با سابقه ۲۷ سال در شرکت مخابرات میباشد خاطر نشان کرد : معتقد است شهر روستا در کنار هم می باشند و در برخی از موارد بدلیل تقاضاهای بیش از حدی که داریم از بودجه مخابرات استان گیلان در خصوص فناوری های جدید مثل اینترنت در روستا ها سرمایه گذاری میشود تا این قشر عزیز هم از فناوری نوین بهره مند شوند .
وی در خصوص دست آورد های مخابرات گیلان در هفته دولت با اشاره به نامگذاری سال ۹۴ از سوی مقام معظم رهبری؛سال دولت و ملت همدلی و هم زبانی اظهار داشت : در ابتدای سال در فروردین ماه ریاست محترم جمهور به اتفاق هئیت دولت در قالب کاروان تدبیر امید به استان گیلان سفر کردند که در همان زمان در قالب طرح روز جهانی ارتباطات به میمنت ورود ریاست جمهور و همچنین وزیر محترم ارتباطات تقریبا بیش از صد پروژه در فروردین ماه با ۲۹۰ میلیارد ریال هزینه افتتاح شد . امسال هم در هفته دولت حدود ۳۵۰ میلیارد ریال در قالب ۱۹۹ طرح مخابرات گیلان طرح هایی را ارائه داد که خلاصه آن میتواند به این موارد اشاره نمود : توسعه ADSL آشنای اول ، نصب و راه اندازی بی تی اس های سایت های نسل دوم ، توسعه زیر ساخت های ثابت ، نصب ۱۱ دستگاه کافو های نوری ، توسعه سویچ بعضی از مراکز ، نصب ۱۱ سایت ۳G درشهرستان رشت که در حال حاضر جمع سایتهای استان گیلان ۸۰ سایت نسل سوم میباشد و بشدت پیگیری این هستیم که این امکانات در همه شهرستان ها ایجاد شود .
رضا خضر دوست خاطر نشان کرد: تا شهریو ماه سال گذشته مجوز استفاده از نسل سه در اختیار یک اپراتور بوده و با تلاش های شرکت مخابرات این مجوز به دیگر اپراتور ها هم داده شد و شرکت مخابرات استان گیلان باز هم بعنوان متولی و مجری شرکت ارتباطات سیار در یکسال گذشته تقریبا توانست هشتاد سایت در محدوده شهر های رشت، انزلی، لاهیجان ، آستارا ، فومن را نصب کند که امیدواریم تا دهه فجر کل استان گیلان از این فناوری نوین بهره مند شوند.