مهندس محمد پور شهردار تالش گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر ۱۳پروژه عام المنفعه در شهر تالش به بهره برداری رسید.

مهندس حسن محمد پور با خبرنگار ندای گیلان از تالش؛  ضمن گرامیداشت دهه فجر و یاد و خاطر امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی ایران برای مردم کشور آزادی، دموکراسی، امنیت و حق تصمیم گیری برای آینده خود و سرنوشت کشور را داده است که این مهم افتخاری بزرگ در تاریخ ایران عزیز است.
شهردار تالش بیان داشت: بعد از گذشت 38 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران که با از خودگشتگی مردم و هدایت های امام امت صورت گرفت ایران اسلامی توانست در تمامی زمینه های پیشرفت های چشمگیری را داشته باشد و نتنها وابستگی و سرسپردگی را از خود دور کند، بلکه در فناوری های روز دنیا در برخی حوزه ها در رده های برتر دنیا قرار بگیرد که همه این دستاوردها حاصل انقلاب اسلامی و  رشادت مردی های شهدا و ایثارگران است.
وی درباره اقدامات صورت گرفته شهرداری تالش گفت: باتوجه به افزایش محدوده شهری که طی سالهای اخیر داشته ایم نسبت به جابجایی سیل بند کرگانرود اقدام شد که باهزینه ای بالغ بر۵۰۰۰۰۰۰۰۰ میلیون ریال از محل تامین اعتبارات  داخلی در پایان امسال آماده بهره برداری است.
شهردار تالش تصریح کرد: پروژه بعدی اجرای آب نما بر روی پل اصلی شهر است که جلوه بسیار زیبایی به پل اصلی شهر خواهد داد. باتوجه به اینکه در آینده نزدیک قصد اجرایی کردن مسیر پیاده راه کرگانرود در ضلع شمال غربی رودخانه کرگانرود را خواهیم داشت، درهمین راستا نسبت به اجرای این آب نما اقدام کرده ایم که برروی پل اصلی است وجلوه بسیار زیبایی خواهد داشت.
مهندس محمد پور افزود: اما مهترین پروژه ای که درایام دهه فجر شاهد افتتاح آن خواهیم بود، پروژه آب نمای پارک شهر است. آب نمایی که تلفیقی از آب و نور و موسیقی  با سیستم کف خشک بوده که درشمال ایران بی نظیر است.
وی بیان داشت: با توجه به اطلاعاتی که بنده دارم چهارمین آب نمای اینچنینی است که با این وسعت وسیستم درکشور اجرایی شده است. چون تلفیقی از آب، نور وموسیقی است و اعتباری بالغ بر۷۰۰۰۰۰۰۰۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.
شهردار تالش افزود: مساحت مفید آب نما یعنی مساخت خود آب نما بغیر از مساحت حاشیه ای وجوانب آن ۳۶۰ مترمربع است که یکی از پروژه های بسیار خوب، زیبا وماندگار شهر تالش خواهد بود که امیدوارم مورد قبول شهروندان عزیز قرارگیرد.
این شهردار  تصریح کرد: وقتی مشارکت شهروندانمان را در پرداخت عوارض و هزینه ها ببینیم بیشتر ترغیب به سرمایه گذاری وایجاد امکانات رفاهی درشهر خواهیم نمود.
درسال ۹۴ شهرتالش دارای ۱ ایستگاه آتش نشانی بود که یکی از دغدغه های اصلی شهرداری برای عدم امکان امداد رسانی به شهروندان در مواقع بروز خطر یا حادثه درضلع شمالی شهر محسوب می شد.
باتوجه به این که ما دو دهنه پل اتصالی بین بخش مرکزی و شمال شرق داریم، اگر مشکل ترافیکی یا سیلابی اتفاق می افتاد خدمات رسانی امکان ناپذیربوده و یا به سختی صورت می گرفت.
به همین منظورما نسبت به راه اندازی وافتتاح ایستگاه شماره ۲ آتش نشانی درهفته دولت سال گذشته اقدام کردیم که این راه اندازی باعث شد که اگراتفاقی در قسمت شرقی شهر رخ دهد، به منظور سرعت درعمل هرثانیه آن می تواند قابل توجه باشد.
ازایستگاه شماره ۲ برای آن منطقه استفاده کردیم تا نیروهای کمکی بتوانند به آنها محلق شوند.
علاوه براین با این دیدگاه، ایستگاه شماره ۲ درتابستان سال ۹۴ راه اندازی شد که با استقرار یک دستگاه خودروی آتش نشانی خوشبختانه نیروهایی که درآنجا داریم کارآمدترین نیروهای آتش نشانی شهرمان هستند.
لازم به ذکر است بدانید ما ۲۵ نفر همکار دردوایستگاه آتش نشانی شماره ۱ به تعداد ۱۵نفر و درایستگاه شماره ۲ به تعداد۱۰ نفر فعال هستند.

یک دستگاه ماشین آتش نشانی تعمیرات اساسی وکلی شد که امروز جزء بهترین ماشین آلات ما است. همچنین نسبت به خرید یک دستگاه ماشین دیگراقدام شده که منتظر تحویل آن هستیم. خرید دستگاه فرز حلقه بر شیلنگ های آب رسانی و سایرامکانات آتش نشانی شهرداری تالش را جز برنامه داریم .عدم وجود نردبان هیدورلیکیس یکی از مشکلات شهرداری است. یعنی امکاناتی که ما داریم تا یک مقدار خاصی میتوانیم به ساختمانهای بلند مرتبه خدمات دهی نماییم. امیدواریم بتوانیم شاهد خرید نردبان های بلند برای ماشین های آتش نشانی تالش باشیم.