شهروندانی که این تخلف را انجام دهند از پلیس راهنمایی و رانندگی برگه جریمه 300 هزار ریالی دریافت می‌کنند.

به گزارش ندای گیلان از رشت و به نقل از روابط عمومی سازمان پسماند شهرداری رشت، توصیف تمیزی خیابان و معابر شهرهای کشورهای پیشرفته یکی از داستان‌هایی است که بسیاری با تأسف و غبطه برای همدیگر تعریف می‌کنند. با تصویب قانون جریمه مالی برای خودروهایی که زباله به بیرون پرتاب می‌کنند یک مرحله در مسیر رسیدن به خیابان‌های تمیز گام برداشته شد. حال بسیاری از شهرها برای رسیدن به این هدف به سمت اجرای این قانون حرکت می‌کنند.

مرتضی عاطفی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت در بهمن ماه گذشته از رایزنی با پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان برای اعمال جریمه رانندگی «پرتاب زباله از خودرو» در شهر رشت خبر داده بود.

جریمه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان رشت نشان می‌دهد اعمال قانون این تخلف به وقوع پیوسته است و  این تخلف که با کد 2073 شناخته می‌شود شامل پرتاب کردن و یا ریختن ضایعات، زباله، اشیا، آب دهان و بینی می‌شود.

شهروندانی که این  تخلف را انجام دهند از پلیس راهنمایی و رانندگی برگه جریمه 300 هزار ریالی دریافت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری رشت در همین ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه ما نیازمند فرهنگ سازی برای حفظ محیط هستیم گفت: سازمان در کنار برنامه‌های تشویقی، اجرای قوانین و برخورد با متخلفین را نیز پیگیری می‌کند.

مرتضی عاطفی با بیان اینکه کارکنان رفت و روب به طور شبانه روزی به پاکسازی معابر مشغول هستند گفت: همراهی شهروندان در حفظ نظافت معابر منجر به کاهش هزینه‌های شهرداری خواهد شد.

وی اقدامات سلبی در برخی موارد را راه گشا دانست و تاکید کرد: اعمال قانون جریمه رانندگی «پرتاب زباله از خودرو» اگرچه در زمره اقدامات سلبی محسوب می شود اما قدم مهمی در خصوص فرهنگ سازی و جلب مشارکت شهروندان برای توجه به موضوع زباله است.