عضو شورای شهر رشت گفت:برای بنده پذیرفتنی نیست در شرایطی که مدیران توانمند و تحصیل کرده در مجموعه شهرداری رشت حضور دارند بخواهیم از دیگر شهرها برای جایگاه های مدیریتی در سازمان های شهرداری رشت اقدام به جذب مدیر کنیم.
به گزارش ندای گیلان،رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر صبح امروز در جلسه کمیسیون بهداشت شورا با اشاره به اینکه موضوع فراخوان مسابقه طرح های نوین مهندسی با رویکرد احیا و ساماندهی زرجوب، گوهررود و تالاب عینک رشت چند ماهی است که به شهرداری رشت اعلام شده اظهار کرد: در این راستا نخستین دبیرخانه ساماندهی زرجوب، گوهررود و تالاب عینک رشت با رویکرد احیا و مشارکت متخصصین، افراد صاحب نظر و شهروندان راه اندازی و به زودی فراخوان مسابقه طرح های نوین مهندسی و نشست های تخصصی در این باره انجام می شود.
فاطمه شیرزاد به وضعیت زباله در سراوان اشاره کرد و گفت: انتظار داریم اعتبارات دولتی مربوط به احداث زباله سوز رشت هر چه سریعتر اختصاص پیدا کرده و نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و استاندار گیلان برای تحقق این مهم و ایجاد بستر لازم به منظور جذب سرمایه گذار با حساسیت بیشتری ورود کنند.
وی با تاکید بر اینکه در کنار احداث نیروگاه زباله سوز می توانیم به طرح های مهندسی شده انرژی های نوین نیز توجه داشته باشیم افزود: تحقق این مهم نیازمند تعامل و همراهی دیگر دستگاه ها است.
شیرزاد با اشاره به اینکه تمامی برنامه های مربوط به حوزه خدمات شهری در سال ۹۸ پیش از اجرا با سازمان فرهنگی ورزشی در میان گذاشته شود اظهار کرد:متاسفانه در برخی از محلات شاهد دپوی زباله در سطح کوچه ها هستیم و این اقدام موجب سرازیری شیرآبه در سطح کوچه های شهر و نارضایتی شهروندان شده و شهرداران مناطق پنجگانه رشت و سازمان پسماند باید با نظارت بیشتری به این مهم بپردازند.
وی با تاکید بر اینکه به مقوله کاهش و حذف پلاستیک در سال ۹۸ باید توجه بیشتری صورت بگیرد بیان کرد: اجرایی شدن این مهم نیازمند فرهنگ سازی بوده و ساک های پارچه ای باید جایگزین پلاستیک در نانوایی ها ، مساجد و غیره بشود.
رئیس کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت با انتقاد از عدم اختصاص منابع مالی مناسب به پروژه های زیست محیطی بالاخص در بحث مدیریت پسماند اشاره کرد و ‌گفت: بحث احداث نیروگاه زباله سوز در شهر رشت از وظایف سازمان پسماند بوده و مدیر عامل این سازمان مکلف به پیگیری جذب اعتبارات دولتی و تسریع بخشیدن به اجرای امور مربوطه است.
شیرزاد در خصوص نیروهای شاغل در کارخانه کودآلی افزود: برخی از افراد شاغل در مجموعه شهرداری رشت در حال حاضر با دو ابلاغ مشغول به فعالیت بوده و این در حالی است که برخی از این ابلاغ ها خارج از چارت بوده و طبق تاکیدات سازمان بازرسی گیلان این اقدام خلاف قانون و مقررات بوده و تمامی ابلاغ های خارج از چارت در مجموعه شهرداری رشت از جمله مدیر پروژه و غیره باید تعیین تکلیف شوند.
وی با انتقاد از صدور ابلاغ های خارج از چارت در شهرداری رشت افزود: برای بنده پذیرفتنی نیست در شرایطی که مدیران توانمند و تحصیل کرده در مجموعه شهرداری رشت حضور دارند بخواهیم از دیگر شهرها برای جایگاه های مدیریتی در سازمان های شهرداری رشت اقدام به جذب مدیر کنیم.
شیرزاد به اقدامات انجام شده پیرامون راه اندازی تصفیه خانه و مدیریت شیرآبه سراوان اشاره کرد و‌ گفت: مراحل اجرای آزمایشی عملکرد تصفیه خانه و مدیریت شیرآبه سراوان در حال انجام بوده و با اختصاص زمین مربوطه امیدواریم در اسرع وقت شاهد بهره برداری از این پروژه باشیم.
وی با قدردانی از ورود و پیگیری سازمان بازرسی گیلان به برخی از پروژه های مدیریت شهری بیان کرد: یقینا نظارت این دستگاه موجب جلوگیری از بروز هر گونه تخلف شده و همه باید تابع قانون بوده و نسبت به اجرای آن مکلف باشیم.
رئیس کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت به برنامه های هفته زمین پاک اشاره کرد و گفت: انتظار داریم از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در برنامه های مربوط به زمین پاک بیشتر استفاده شده و از تلاش بی وقفه و مشارکت این انجمن ها در راستای برنامه های مدیریت شهری و توسعه پایدار تشکر می کنم.
شیرزاد با تاکید به حضور نیروهای متخصص و فنی در کارخانه کودآلی شهرداری رشت گفت: با توجه به نوع فعالیت کارخانه کودآلی باید از حضور نیروهای متخصص و فنی این حوزه در آن مجموعه استفاده شده و از پذیرش نیروهای ناکارآمد و سفارشی در کارخانه کودآلی به طور جدی خودداری شود.