سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: در سفر اخیر رئیس دولت به استان علاوه بر اینکه اعتبارات حفظ و احیای تالاب انزلی به دو برابر افزایش یافت، اعتبار ۱۵۰ هزار میلیارد ریالی برای مبارزه با گونه مهاجم سنبل آبی نیز اختصاص یافت.

به گزارش ندای گیلان از رشت،رضا زمانی در جمع خبرنگاران افزود: به دلیل وضعیت نگران‌کننده تالاب انزلی، شایسته بود در سال های گذشته و همزمان با ستاد ملی دریاچه ارومیه از اعتبارات ملی استفاده می‌شد؛  با توجه به تشکیل ستاد ملی احیای تالاب انزلی برای اولین بار اعتبارات ملی به این تالاب بین المللی و اکوسیستم با ارزش گیلان اختصاص خواهد یافت که این موضوع فرصت مناسبی برای مدیریت و احیای این تالاب ارزشمند است.

زمانی اضافه کرد: با توجه به اهمیت مدیریت آبخیز در جلوگیری از ورود رسوبات از حوضه آبخیز بالادست تالاب انزلی، افزایش اعتبارات آبخیزداری منابع طبیعی برای حوضه مذکور از جمله دستاورهای سفر اخیر بود.

وی تاکید کرد: پس از سفر ریاست جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، اولین جلسه ستاد ملی تالاب انزلی و احیای رودخانه های زرجوب و گوهررود تشکیل شد.

این مقام مسئول، با اشاره به فاضلاب های خانگی شهر رشت به عنوان یکی از منابع اصلی آلودگی دورودخانه زرجوب و گوهررود و نهایتا سرزیر این دو رودخانه به تالاب انزلی، گفت: برای اولین بار اعتبارات بسیار مناسب برای احداث و تکمیل تصفیه خانه های فاضلاب شهر رشت برای جلوگیری و مدیریت این فاضلاب‌ها اختصاص پیدا کرد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان متذکر شد: احیای تالاب انزلی و  عدم تخلیه فاضلاب‌های شهری و آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود از اصلی ترین مشکلات استان و از مطالبات دیرینه همه شهروندان است که با پیگیری نماینده عالی دولت در استان، اعتبارات ملی خوبی برای مدیریت موارد مذکور اختصاص پیدا کرد.