طیفوری از استقبال چشمگیر مردم از سرشماری اینترنتی طی دو روز گذشته خبر داد و گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی، تاکنون 60 هزار درخواست در ثانیه برای ثبت‌نام اینترنتی در کشور وجود دارد که این رقم فراتر از انتظار بوده است.

به گزارش ندای گیلان از رودبار،وحید طیفوری در همایش مطلعان محلی سرشماری عمومی نفوس و مسکن گفت: طی سالیان اخیر فضای فرهنگی کشور به سمتی حرکت کرده که همه درباره آمار صحبت می‌کنند و این نشان از ارتقای جایگاه نظام آماری است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه گیلان ادامه داد: هرچه شفافیت و گردش اطلاعات بالاتر باشد، میزان توسعه یافتگی کشور را تقویت می‌کند.

قائم مقام ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان گیلان به تفاوت هشتمین دوره سرشماری با دوره‌های پیشین اشاره کرد و ادامه داد: سابقاً در جمع‌آوری اطلاعات از روش‌های سنتی استفاده می‌شد اما با توجه به مناسب بودن جایگاه نظام آماری ایران در منطقه، توانستیم در این دوره از روش ترکیبی اینترنتی و حضوری استفاده کنیم.

وی از استقبال چشمگیر مردم از سرشماری اینترنتی طی دو روز گذشته خبر داد و گفت:  بر اساس اطلاعات دریافتی، تاکنون 60 هزار  درخواست در ثانیه برای ثبت‌نام اینترنتی در کشور وجود دارد که این رقم فراتر از انتظار بوده است.

طیفوری صحت، دقت، سرعت و کاهش هزینه‌ها را از جمله مزایای سرشماری اینترنتی برشمرد و اظهار داشت: تمامی سامانه و نرم افزارهای الکترونیکی تحت اینترنت و تحت تبلت و سامانه ای که به صورت مرکزی اطلاعات به آن وارد می شود، توسط اندیشمندان ایرانی طراحی و اجرا شده و نرم افزاری کاملا بومی است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان گیلان بر ثبت نام اینترنتی خانوارها در شهر و روستا تأکید کرد و افزود: هرچند که پوشش اینترنت از ضریب نفوذ بالایی در کشور برخوردار است و تقریبا در اکثر نقاط، دسترسی به اینترنت و انجام سرشماری اینترنتی میسر است اما تمهیداتی هم در نظر گرفته شده تا افرادی که به هر دلیل قادر به انجام سرشماری اینترنتی نیستند، از طریق مراجعات حضوری مأموران سرشماری به درب منازل، این مهم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: با توجه به سابقه در خشان گیلان در زمینه آموزش، فرهنگ و IT ، انتظار می‌رود جایگاه خوبی در کشور بدست آوریم. در این بین مطلعان محلی اعم از ائمه محترم جمعه و جماعات، شهرداران، بخشداران، دهیاران، مدیران و معلمان مدارس می‌توانند نقش مؤثری در تبیین اهمیت سرشماری برای مردم داشته باشند.

طیفوری بر محرمانه بودن اطلاعات سرشماری تأکید کرد و ادامه داد: همانطور پیش از این اعلام شده، اطلاعات دریافتی به جز اطلاعات صرفاً جمعیت شناختی مانند ، تعداد زن و مرد، میزان باسوادان و..، در اختیار هیچ سازمانی قرار نخواهد گرفت و محرمانه است. ضمن آنکه هیچ ربطی به یارانه‌ها و میزان درآمد مردم ندارد. لذا مطلعان محلی در این خصوص اطلاع‌رسانی مناسب را داشته باشند.

وی با بیان اینکه نتایج این سرشماری، مبنای برنامه‌ریزی کشور برای پنج تا ده سال آینده است ادامه داد: جهت راستی آزمایی پس از پایان سرشماری، باز شماری صورت خواهد گرفت. اگر با مقایسه بین این دو انحرافی وجود داشت سرشماری در آن منطقه ملغی خواهد شد.

طیفوری در پایان خاطرنشان کرد:  همه باهم کمک کنیم گیلان در بحث کیفیت اجرای سرشماری مانند سایر زمینه‌ها بدرخشد.