رئیس فراکسیون امید مجلس صبح امروز از هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران تلکام بازدید کرد.

به گزارش ندای گیلان،محمدرضا عارف در جمع خبرنگاران گفت: ایران خوشبختانه در حوزه ICT مزیت‌های رقابتی زیادی دارد که نخبگان، مهندسان و پژوهشگران از جمله مزیت های این بخش محسوب می‌شوند.

نماینده‌ مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: در نمایشگاه امسال شاهد پویایی بخش خصوصی بوده‌ایم و امیدواریم بخش خصوصی سهم بالاتری را در صنعت ICT بدست آورد و انتظار داریم شاهد تولید تجهیزات پیشرفته بومی بیشتری با همکاری مراکز علمی، آموزشی و پژوهشی کشور باشیم.

عارف با اشاره به موقعیت منطقه ایران اظهار امیدواری کرد: در صنعت ICT بتوانیم در بازاریابی برای تولیدات داخلی موفق عمل کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: ICT نه تنها پیشران توسعه کشور است بلکه از اولویت های جدی در صنعت چشم انداز اقتصاد مقاومتی و برنامه توسعه کشور دیده شده که نشان از نگاه ویژه به این بخش دارد.

عارف در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا مبنی بر اینکه نگاه مجلس در مواجهه دولت و سیستم قضایی در خصوص استفاده‌ی کاربران از شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی، چیست؟ نیز گفت: گفت: استفاده‌ی از همه‌ی ابزارها و تجهیزات ارتباطی حق مردم است و جزو حقوق تک تک شهروندان به شمار می رود و خوشبختانه شهروندان ما به ملاحظات امنیتی و فرهنگی توجه دارند.

رئیس فراکسیون امید مجلس، ادامه داد: در چارچوب سیاست‌های کلی در بخش های امنیتی و فرهنگی باید امکان استفاده‌ی هر شهروندی از همه‌ی سرویس‌های ارتباطی مورد علاقه‌اش را فراهم کنیم و این نگاهی است که ما به آن اعتقاد داریم و مجلس هم ما را همراهی می‌کند.

عارف در رابطه با عملکرد قوه قضائیه در همین حوزه، اظهار کرد: طبیعتا قوه‌ی قضائیه در چارچوب قانون عمل می‌کند و مبنای تصمیمات این قوه باید قانون باشد و انشالله در این زمینه اگر قوانین شفافی نداریم، با همکاری دستگاه‌های اجرایی و مجلس به قوانین شفافی برسیم که هم تکلیف مردم و کاربران و هم تکلیف ارائه کنندگان خدمات و نهادهای قضایی مشخص شود.