با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات ریاست جمهوری حمله و تخریب علیه مدیران موفق دولت تدبیر وامید به اوج خود رسیده است

به گزارش ندای گیلان از رشت با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات ریاست جمهوری حمله و تخریب علیه مدیران موفق دولت تدبیر وامید به اوج خود رسیده است.که یکی از این اقدامات و شوهای سیاسی ، اظهار نظرهای عجیب نماینده شهرستانهای تالش، رضوانشهرو  ماسال است که در میان تعداد کثیر کاندیدا دراوج ناباوری با کمترین فاصله در کسب آراء بر کرسی نمایندگی مجلس تکیه زد که انتخاب مجدد این نماینده نه چندان موفق مجلس شورای اسلامی موجب افسردگی دو سوم مردم فهیم شهرستانهای تالش، رضوانشهر و ماسال شد.
عدم توانایی در جذب اعتبارات و مدیریت صحیح و اصرار بر انتصاب مدیران ضعیف در این شهرستانها و متاسفانه برخورد غیر دیپلماتیک وی در دوره گذشته و ضرب و شتم قلدرمآبانه مدیرکل سابق منابع طبیعی گیلان و اصرار بر حفظ مدیران پروازی و ضعیف و غیربومی در کارخانه بزرگ و مهم  چوکای تالش که  سرنوشت جوانان این دیار به حفظ و بقای این واحد تولیدی و صنعتی گره خورده است و در نهایت فلج کردن این کارخانه با  حضور کارگرانی مظلوم، از جمله شاهکارهای این نماینده حتماً توانمند است که علی رغم عدم توانایی مدیریتی در حوزه شهرستانی به انتصاب مدیران  توانمند استانی و بعضاً کشوری خرده گرفته و با  اظهار نظرهای بی پایه و اساس کفایت آنان را زیر سوال می برد .
هر چند وظیفه و حد اختیار نمایندگان ، قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است،اما، در هیچ جای قانون دخالت یک نماینده و اصرار وی برای حفظ و انتصاب یک مدیر اجرایی ذکر نشده است.
با این حال محمود شکری با اصرار در جهت حفظ سرپرست قبلی شرکت آب منطقه ای گیلان تمام تلاش و فشارهای خود را بر وزارت نیرو  و استاندار گیلان وارد نمود تا بتواند وی را در سمت خود حفظ نماید.
نکته جالب اینجاست که پس از عزل نیکخوی و انتصاب یکی از مدیران موفق وزارت نیرو در گیلان بعنوان مدیرعامل آب منطقه ای گیلان، نماینده تالش معاون رئیس جمهور را متهم در عزل نیکخوی و انتصاب مدیرعامل جدید می نامد!
باید از آقای نماینده پرسید آیا معاون رئیس جمهور بر اساس قانون حق اظهار نظر در انتصاب و عزل مدیران دولتی را دارد، یا نماینده مجلس؟! چرا خطای خود را بر پای دیگران نوشته و اصرار بر عقده گشایی سیاسی از افتخار گیلان زمین در دولت دارید؟!
اگر دکتر نوبخت  اظهار نظری در انتصاب یا عزل مدیران و مخصوصاً مدیرعامل آب منطقه ای گیلان داشته است، قطعاً در حدود اختیارات خود حرکت  نموده و” شما” بعنوان یک نماینده به دنبال دخالت در امور اجرایی کشور هستید .  به جای سرزنش معاون رئیس جمهور باید خود را سرزنش کنید.
تخریب ناجوانمردانه معاون  رئیس جمهور که یکی از افتخارات گیلان در دولت به شمار می رود  و مهمتر اینکه استان گیلان نتوانسته بود جایگاهی در حد معاونت ریاست جمهوری را در دولتهای پس از انقلاب کسب کند، جای بسی تامل و تاسف دارد که چرا برخی افراد با اقدامات نسنجیده و مغرضانه خود آبروی مردم فرهیخته گیلان  و تالش بزرگ را در کل کشور لگد مال کرده و مضحکه تمامی نخبگان سایر استانها نموده اند .
در تمامی استانها اگر فردی از آن استان در حد یک وزیر و مخصوصاً معاون رئیس جمهور باشد به جهت تقویت استان مسئولین و دست اندر کاران  تمام توان خود را برای کمک به وی جمع می کنند که نمایندگان مجلس و نخبگان آن استان در راس این افراد قرار دارند.
جناب آقای شکری پس از تودیع  ومعارفه مدیرعامل آب منطقه ای گیلان مصاحبه ای با یکی از خبرگزاری ها انجام داده اندکه برخی از اظهار نظرهای وی بسیار جای تامل و نشان از عقده گشایی سیاسی وی  در آستانه ی انتخابات ، از مدیران نخبه و موفق کابینه دولت تدبیر و امید دارد.
وی در بخشی از این مصاحبه اظهار داشته که دکتر نوبخت با دخالت در انتصاب های این وزارتخانه موجب فانی شدن وزیر آموزش و پرورش شده است که این اظهار نظر جای بسی تامل دارد.
اگر دکتر نوبخت در انتصابی نقش داشته است، قطعاً بعنوان معاون رئیس جمهور قانوناً میتواند اظهارنظر نماید  و افراد و مدیرانی قوی  وهمراه و همفکر با دولت را در منصب های مختلف بگمارد که این امر در تمامی دولت ها امری رایج بوده  و جای هیچ شبه ای وجود ندارد که با توجه به موضوعات عدیده ای چون بودجه ی کشور و چالش های  اقتصادی، دخالت دکتر نوبخت  در حد انتصاب مدیران یک وزارت خانه یا یک مدیر اسانی نگاهی ساده لوحانه است.

وی در بخشی دیگر از عقده گشایی های سیاسی و عجیب  خود  دکتر نوبخت را منشاء حقوق های نجومی می داند واین درحالی است که وی و همکارانشان در مجلس گذشته باید به دلیل عدم نظارت صحیح و دقیق و بعضاً شبهه آلود در نزد ملت بزرگ ایران پاسخگو باشند که متهم کردن معاون رئیس جمهور در این حوزه،  باز شبیه یک جوک سیاسی دیگر می باشد.
این نماینده مومن مجلس شورای اسلامی با تاخت و تاز تمام قد بر معاون گیلانی رییس جمهور به جهت دخالت در عزل سرپرست آب منطقه ای گیلان (که   این حمایت های انتحاری از یک شخص خود شبهه انگیز است) در فرازی از اظهاراتش آورده است دکتر نوبخت اصلی ترین نقش را در استعفای وزرا داشته و با گرو گرفتن بودجه وزارتخانه ها موجب تضعیف وزراشده  که الحق و الانصاف چنین اظهار نظرهایی از مردم عزیز و زحمت کش عوام کوچه وبازار که علمی در امور سیاسی و مدیریتی ندارند بعید است چه رسد به نماینده سه شهرستان بزرگ که دارای مردمانی بسیار فرهیخته ای هستند.
مگر می شود معاون رئیس جمهور بودجه وزارتخانه را نگه داشته و با این امر موجب ضربه زدن به دولتی خود که معاونش است شود که بیشتر از این حد توضیح دادن دور از شان نگارنده و ملت بزرگ ایران است.
محمود شکری در بخش دیگری از مصاحبه خود که با عصبانیت غیر متعارف و شبهه انگیز همراه است، فشار پیمانکاران به دکتر نوبخت را عامل عزل سرپرست قبلی آب منطقه ای گیلان می داند که این  نکته نیز برای کم مرتبه ترین  مدیر اجرایی درسطح کشور سخره برانگیز است.
همه میدانند این مدیران دولتی هستند که می توانند پیمانکاران بخش خصوصی را تحت فشار قرار داده و موجبات فسخ قرداد را فراهم آورند  و حتی آنان محکوم به پرداخت ضرر و زیان کنند که این اظهار نظر جناب شکری نشان از  نوع مدیریت وی در شهرستانهای حوزه انتخابیه  خود دارد   که ظاهراً تحت فشار پیمانکارانی که در زمان انتخابات برای وی هزینه نموده اند بر حفظ یا عزل مدیران تصمیم میگیرد و نوع و حد مدیریت خود را با این اظهار نظر ناباروانه افشا نمود.
در اظهار نظر فوق یک شبهه دیگر به وجود می آید و آن هم این است که مگر پروژه های عمرانی بر اساس قانون با مناقصه  و صد البته نظارت دستگاه های نظارتی به شرکت های دارای صلاحیت واگذارنمیشود؟! پس چطور این پیمانکاران به جهت دریافت پروژه های عمرانی به دکتر نوبخت فشار آورده اند؟! که با این اظهار نظر، نظارت دستگاه های نظارتی مانند سازمان بازرسی که یکی از ستون های سلامت اداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و به درستی و موشکافانه به انجام وظایف خود می پردازند نیز مورد هجمه و اتهام این نماینده محترم و مومن قرار می گیرد.
وی در بخشی دیگر از اظهارات عجولانه خود با متهم کردن وزیر نیرو مبنی بر اینکه عنوان نموده تحت فشار دکتر نوبخت و ترس از قطع بودجه این وزارتخانه اقدام به عزل نیکخوی کرده است  بار دیگر تعجب همه نخبگان و مردم باهوش و ذکاوت را برانگیخته است که توضیحات قطع بودجه وزارتخانه ها توسط معاون رئیس جمهور که سعی شده بعنوان یک دیکتاتور جلوه داده شود در بندهای فوق ذکر گردید و وزیر نیرو چنین اظهار نظری را از سوی خود رد کرده است. هر چند که اظهار نظر معاون رئیس جمهور در جهت انتصاب افراد قوی و متخصص و البته هم فکر با دولت در جهت خدمت بیشتر به مردم و  عدم کارشکنی سیاسی امری کاملاً قانونی و طبیعی بوده و در تمامی دولتها  و در سراسر دنیا متداول  است.
وی در بخشی دیگر از سخنان تفرقه انگیز خود سعی در عنوان دخالت دکتر نوبخت در کارهای استاندار گیلان و ایجاد اختلاف و تضعیف استاندار گیلان نموده است که در این رابطه باید گفت استاندار با اخلاق و عملگرای گیلان نه تنها با دکتر نوبخت هیچ مشکلی نداشته بلکه خود یکی از اعضای اصلی حزب اعتدال و توسعه کشور است و اگر در تمامی امور با دکتر نوبخت مشورت میکند نشان از هوش و ذکاوت و احترام به جایگاه ارزشمند معاون گیلانی تبار  رئیس جمهور دارد  که خود چندین دوره متوالی بعنوان نماینده مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی حضور داشته و آگاهی کامل به مشکلات و مدیران گیلان داشته و سعی در رفع مشکلات و توسعه استان از جمله راه آهن بسیار مهم قزوین- رشت که اقتصاد گیلان را متحول میکند دارد.
وی در اظهاراتی دو پهلو کاظم لطفی مدیرعامل سابق آب و فاضلاب شهری گیلان و مدیرعامل فعلی آب منطقه ای استان را مدیری قوی و سپس ضعیف عنوان نموده است که این امر بصورت کاملا آشکار نشان از عدم تمرکز و بیان صحیح مطالب و به نوعی انتقام گیری سیاسی در جهت عزل نیروی وی بعنوان مدیرعامل آب منطقه ای گیلان دارد.
وی عنوان نموده که لطفی در مدیرت آب و فاضلاب شهری گیلان بسیار موفق عمل نموده اما در جایی دیگر بیان کرده است که وی نمی تواند در شرکت آب منطقه ای گیلان موفق باشد که این تناقض آشکار در توانمندی این مدیر کاملا موفق بومی استان، جای هیچگونه بحثی را باقی نمی گذارد.

وی با بیان اینکه با توجه به کاهش بارندگی ها و کمبود آب در گیلان لطفی نمی تواند موفق عمل کرده و نوبخت با این انتصاب موجبات نابودی کشاورزان گیلانی را فراهم آورده و به مردم خیانت نموده است  عنوان کرده، دخالت نوبخت در تمامی امور موجب شکست روحانی در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری خواهد شد.
باید از جناب شکری پرسید  اگر لطفی را مدیری قوی میدانید پس چگونه وی را عامل نابودی کشاورزان معرفی می نمایید و شما که خود را یک نماینده معتقد و پایبند به اصول می دانید با چه جرات و تقوایی یک مسلمان را خیات کار میخوانید که البته مردم و نخبگان کشور و گیلان بر این امر واقفند.  وچه زیبا  و خردمندانه بود پاسخ دکتر محمد باقر نوبخت به شما که گفت شما را فردی مومن میدانم  و آیه شریفه سوره اسرا را  به شما بشارت داد  و  حجت را بر همگان تمام کرد.
نکته جالب مصاحبه شکری قسمت انتهایی و نتیجه گیری وی مبنی بر عدم اعتماد مردم به دکتر روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری است که با دو هدف ایجاد  جو منفی  علیه دکتر نوبخت توسط جریان حامیان دولت و سپس ذهنیت سازی برای مردم در جهت عدم اعتماد و رای مردم به دکتر روحانی دارد که مردم فرهیخته و خردمند ایران اسلامی با مطالعه موارد فوق و پاسخ به اظهارات این نماینده مجلس شورای اسلامی خود بدرستی میتوانند تصمیمات خردمندانه  ای اتخاذ کرده و نیاز به جریان سازی و القای افکار برخی نمایندگانی که توان اداره حوزه انتخابیه خود را ندارند، نخواهند داشت.
نکته قابل توجه حمایت های بی حد و اندازه این نماینده از سرپرست یک شرکت دولتی ذهن همگان را به سمتی هدایت می کند که شاید اتهاماتی که به معاون رئیس جمهور مبنی بر زد و بند با پیمانکاران عنوان نموده به وی مرتبط  شود  و از دست دادن این جایگاه برای اطرافیان و پیمانکاران حامی این نماینده موجات عصبانیت شدید وی را از دولت فراهم کرده است.
قطعا از مردم و نخبگان فرهیخته تالش،رضوانشهر و ماسال انتظار می رود درباره اظهار نظرهای شرمسارانه نماینده این شهرستانها واکنش مناسبی را نشان دهندتا فرهیختگی و تمدن  آنان بیش از پیش برای مسئولان  نظام و مردم سراسر کشور  و استان آشکار شود.