مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور با بیان اینکه آموزش یکی از رسالت‌های اصلی ما است، افزود: در این زمینه تاکنون بیش از ۱۶۰هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور به صورت رایگان آموزش مدیریتی و مهارتی دیده اند.

به گزارش نداي گيلان، علی یزدانی طی بازدید از شهرک‌های صنعتی لوشان وخرشک شهرستان رودبار و در نشست با جمعی از مسٔولان شهرستان و صنعتگران با اشاره به عدم افزایش قیمت اراضی در ۸۰ درصد از شهرک‌های صنعتی کشور گفت: در ۲۰ درصد شهرک‌ها نیز اراضی براساس نرخ تورم محاسبه و به صنعتگران ۵ درصد و شرکت‌های دانش بنیان ۱۰ تخفیف داده می شود.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت بابیان اینکه بازدید از۵۰۰ ناحیه صنعتی در دستور کار ما قرار دارد اضافه کرد: هدف از این بازدیدها بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده در سازمان وتحقق بیانات مقام معظم رهبری درشعار سال ،سیاستهای ریاست محترم جمهوری وستاد اقتصاد مقاومتی صورت می‌گیرد.

وی افزود: در سفر سه روزه به گیلان از دو سوم شهرک‌های صنعتی استان بازدید و مشکلات‌شان را بررسی کرده و موانع بنگاه‌ها، کمبودهای زیرساختی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های‌صنعتی کشور شهرک صنعتی لوشان را از شهرک‌های قدیمی و مهم کشور عنوان کرد و اظهار داشت: در این شهرک قدیمی واحدهایی وجود دارند که تولیداتشان در کشور قابلیت رقابت دارند.

این مسٔول اضافه شدن راه آهن، وجود بزرگراه، تصفیه خانه، فیبرنوری را از مزیت‌های این شهرک دانست و خاطرنشان کرد: این شهرک باید ساماندهی و به مبلمان آن توجه شود.

وی افزود: طی سه ماه آینده بخشی از مشکلات این شهرک رفع خواهد شد و دیگر موانع آن که نیاز به تفاهم با سازمان های دیگر دارد نیز در دستور کار ما قرار می‌گیرد.

یزدانی با بیان اینکه آموزش یکی از رسالت‌های اصلی ما است تصریح کرد:در این زمینه تا کنون بیش از ۱۶۰ هزارنفر در شهرک‌های صنعتی کشور به صورت رایگان آموزش مدیریتی و مهارتی دیده اند .

وی افزود: در زمینه پژوهش برخی از هزینه‌های تحقیقاتی را می پردازیم و همچنین ۵۰ درصد هزینه برای شرکت در نمایشگاه های داخلی، بخشی از هزینه های نمایشگاه های خارجی را متقبل می شویم.

یزدانی بابیان اینکه فضای کسب و کار در کشور بهبود یافته است بیان داشت: در سال گذشته ۴هزار و ۳۱ قرارداد در کشور منعقد شد که ۷۳۰ قرار داد در ۵ روز پایانی سال بسته شد که این امر نشان از بهبود فضای کسب و کار در کشور دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت: شهرک صنعتی لوشان به عنوان یکی از اولین شهرک‌های استان از این ظرفیت برخوردار است که می تواند از لحاظ زیست محیطی پذیرای صنایع غیر هوای پاک باشد.

احمد علی شهیدی افزود: در این شهرک ۲۰۰هکتاری ۴۵ واحد تولیدی بهره بردار مستقر هستند که خوشبختانه از لحاظ امکانات زیر ساختی وامکانات زیر ساختی از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

وی بابیان اینکه امسال شاهد پویایی تولید واشتغال در استان خواهیم بود تصریح کرد: با اهتمامی که در مسٔولان استان وجود دارد و برنامه ریزی‌هایی که در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور صورت گرفته است شاهد اتفاقات خوبی در صنعت گیلان خواهیم بود.
انصاری معاون سیاسی امنیتی فرماندار رودبار نیز گفت:شهرستان رودبار سومین قطب صنعتی استان و رتبه اول معدن است که با توجه به پتانسیل های این شهرستان می یابد نواحی صنعتی توسعه یابد.

وی اضافه کرد: شهرک صنعتی لوشان قابلیت توسعه را دارد و می‌تواند درتولید واشتغال استان بسیار موثرند باشد.