نماینده آستاه اشرفیه در مجلس، به اخذ ردیف بودجه برای طرح توسعه حرم سید آقا جلال الدین اشرف(ع) اشاره کرد و متذکر شد: در قانون بودجه ۱۴۰۱ توانستیم این طرح را ملی کنیم، زیرا آستانه اشرفیه چهارمین شهر مذهبی کشور است.

به گزارش ندای گیلان از آستانه اشرفیه، ابراهیم نجفی در گفت وگوی تلویزیونی، یکی از مهمترین طرح‌های کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی را طرح اصلاح الگوی کشت دانست و اظهار کرد: این طرح در بودجه ۱۴۰۱ دیده شده و دولت موظف بود تا شهریور امسال آن را جرایی کند، اما کار بزرگی است.

وی با بیان اینکه برنج محصول مهم کشاورزی در گیلان است و حتما باید کشت شود، افزود: برنج آب زیادی مصرف می‌کند و لذا استان‌هایی که با کمبود منابع آبی مواجه هستند نباید اقدام به کشت برنج کنند و باید محصولات کم آب بر بکارند.

نماینده شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم کشت گندم با هدف خودکفایی، خاطرنشان کرد: امسال ۱۱ میلیون تن تولید گندم داشتیم که هفت و نیم میلیون تن آن توسط جهاد کشورزی خرید تضمینی شد.

نجفی در ادامه با اشاره به قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه و تکلیف دولت بر متناسب‌سازی سالانه حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و شاغلین، عنوان کرد: بازنشستگان از لایحه افزایش حدود ۹۰۰ هزار تومانی حقوق ترمیمی راضی نیستند و لذا امسال ۹۰ هزار میلیارد تومان را پیش بینی کردیم که دولت باید از محل فروش سهام شرکت‌های دولتی برای متناسب‌سازی استفاده کند.

وی همچنین از افزایش ۵۷ درصدی حقوق حداقل بگیران تامین اجتماعی و کارگران خبر داد و گفت: ۹۰۰۰ میلیارد تومان برای صندوق بازنشستگان کشوری و لشکری و ۵۰۰۰ میلیارد تومان برای افزایش ۱۰ درصدی حقوق سالانه در بودجه ۱۴۰۱ برای کارمندان و شاغلین پیش بینی کردیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین به اخذ ردیف بودجه برای طرح توسعه حرم سید آقا جلال الدین اشرف (ع) اشاره کرد و متذکر شد: در قانون بودجه ۱۴۰۱ توانستیم این طرح را ملی کنیم، زیرا آستانه اشرفیه چهارمین شهر مذهبی کشور است.

وی با اشاره به اخذ تسهیلات بانکی ۵۰ میلیارد تومانی برای شهرداری آستانه اشرفیه جهت ورود به طرح توسعه حرم، ادامه داد: تفاهم نامه‌ای نیز بین شهرداری و شرکت بازآفرینی شهری ایران متعقد و مقرر شد سه قطعه زمین از این شرکت و سه قطعه زمین دیگر از سازمان ملی زمین و مسکن به طرح مذکور الحاق شود.

نجفی با بیان اینکه امسال به دولت اجازه دادیم ۸۶ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه را بابت بدهی دستگاه‌ها منتشر کند، گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۲ نیز اعتبارات خوبی برای طرح توسعه حرم گذاشتیم.

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس، با اشاره به احداث یک بیمارستان محلی و یک مرکز جامع درمانی شامل درمانگاه‌های عمومی و تخصصی و اورژانس در بندر کیاشهر با زیربنای ۱۶۰۰ مترمربع، اضافه کرد: از سهم نماینده مجلس دو و نیم میلیارد تومان برای این پروژه گرفتیم و پنج میلیارد تومان دیگر نیز از محل درآمدهای نفتی تخصیص می‌یابد و بنیاد مستضعفان مابقی اعتبارات را تامین می‌کند و هم اکنون نقشه پروژه آماده شده و در مرحله صدور پروانه است.

وی با بیان اینکه آستانه اشرفیه بیمارستان ندارد، خاطرنشان کرد: در سفر وزیر بهداشت قول مساعد گرفتیم که بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی را احداث کنیم و در بودجه ۱۴۰۱ اعتبارات لازم مصوب و طرح ملی شد و هم اکنون در حال اخذ مجوز هستیم.

نجفی، در پایان از پارک موزه شدن مجموعه هفت هکتاری شیلات در بندر کیاشهر خبر داد و متذکر شد: این مرکز شامل ۱۴ اثر ثبت شده ملی است و از نظر قدمت و معماری بی‌نظیر است لذا با اعلام آمادگی دانشگاه گیلان، شاهد راه اندازی دانشکده گردشگری، دانشکده دریانوردی و پژوهشکده آبزیان دریای خزر در این پارک موزه خواهیم بود.