کوچکی نژاد گفت: به دلیل وجود اختلاف نظرهایی بین دولت و مجلس برای جذب تمام یا بخشی از این پرسنل، کلیات طرح تبدیل وضعیت نیروهای دولای با موافقت بیش از ۲۰۰ نماینده تصویب شده و به زودی در صحن علنی مجلس تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش ندای گیلان، جبار کوچکی نژاد در نشست خبری با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه افزایش حقوق بازنشستگان گفت: وزیر کار با اشتباه فاحش در خصوص افزایش ۵۷ درصدی حقوق و مزایای کارگران، از افزایش حقوق بازنشستگان به دلیل نبود منابع مالی در دولت باز ماند و تنش ایجاد شده به دلیل انجام نشدن وعده‌ها باعث استعفای وزیر کار شد در حالی که معتقد همه وزیرانی که در تصمیم گیری در آن کمیته نقش داشتند باید پاسخگو باشند.

کوچکی نژاد با بیان اینکه دولت توان تأمین نقدینگی برای افزایش حقوق بازنشستگان را ندارد، گفت: مجلس تا سقف ۱۳۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی ۹۰ هزار میلیارد تومانی تأمین اجتماعی به دولت مجوز فروش اموال را داد و به دلیل عدم پرداخت این مبلغ به تأمین اجتماعی صندوق هم توان پرداخت این حجم از نقدینگی را ندارد و از سوی دیگر در تلاش است در کنار افزایش حقوق بازنشستگان میزان دریافتی کارکنان دولت را نیز افزایش دهد.

کوچکی نژاد به تهیه لیست ۸ نفره از وزرای دولت سیزدهم در مجلس شورای اسلامی برای استیضاح ادامه داد: با توجه به نارضایتی عموم مردم از عملکرد دولت، نمایندگان مجلس عملکرد وزاری دولت در بخش‌های اقتصادی و خدماتی را مورد بررسی قرار می‌دهند و وزیران نیز مکلف به پاسخگویی به سوالات نمایندگان در صحن علنی مجلس هستند.

وی با تاکید بر لزوم خانه تکانی در کابینه هیئت دولت گفت: دولت باید از وزرای زبده به عنوان جایگزین برخی از وزیران فعلی استفاده کرده و از وزرای کنونی در بخش‌های مشاوره کمک بگیرد و در جایگزین کردن وزیران دقت کرده و دچار اشتباه مجدد نشود.

نماینده رشت و خمام در مجلس با تاکید بر ضرورت ایجاد انسجام بیشتر برای خدمت رسانی بهتر به مردم تصریح کرد: با توجه به حساسیت همه مسئولان و نمایندگان مجلس گیلان به مسئله پسماند و همچنین تخصیص منابع مالی در بودجه ۱۴۰۱ روی سایت لاکان و مناطق خشک بررسی‌های لازم در دست اقدام است چرا که در صورت راه اندازی زباله سوز نیز باز نیازمند عرصه مناسب برای دفن پسماند هستیم.

کوچکی نژاد در ادامه به تصویب کلیات طرح تبدیل وضعیت حدود ۸۰۰ هزار پرسنل قرار داری شرکتی، حجمی و حتی نیروهای نهضتی و پیش دبستانی در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: به دلیل وجود اختلاف نظرهایی بین دولت و مجلس برای جذب تمام یا بخشی از این پرسنل، کلیات این طرح با موافقت بیش از ۲۰۰ نماینده تصویب شده و به زودی در صحن علنی مجلس تعیین تکلیف می‌شود.

وی در خصوص تعیین تکلیف معلمان اضافه کرد: مجلس دو طرح را در خصوص آموزش و پرورش در دست بررسی دارد که بر اساس آن ساماندهی معلمان پیش دبستانی و مدارس غیر دولتی بر اساس سابقه خدمت و مدرک تحصیلی به عنوان امتیاز استخدام، پس از برگزاری آزمون سراسری و استفاده از امتیازات خود در صورت قبولی در دانشگاه فرهنگیان آموزش می‌بینند.

 

  • منبع خبر : مهر