جبار کوچکی نژاد یک چهره فرهنگی و مدیرکل اسبق آموزش و پرورش گیلان است که در دهه هشتاد از طرف مردم شهرستان رشت و بخش های تابعه که از جمله آن شهرستان امروزی خمام است بعنوان نماینده مردم برگزیده شد.

سرویس سیاسی و انتخابات تحریریه پایگاه خبری تحلیلی ندای گیلان قصد دارد تا یکسال و اندی مانده به انتخابات مجلس شورای اسلامی، به نقد و بررسی عملکرد سه ساله نمایندگان فعلی گیلان در مجلس شورای اسلامی پرداخته و در تلاش است تا بدون جانبداری و با بررسی و گزارش دلایل و آمارهای موجود این نقد و بررسی را در بین ۱۳ نماینده گیلان به انجام رساند.
رسانه بعنوان رکن چهارم دموکراسی و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان حق دارد تا با نقد و بررسی متقن و همچنین انتقاد و پیشنهاد سازنده به جامعه آگهی بخشی کرده تا علاوه بر آگاهی مردم از عملکرد مثبت یا منفی مسئولان، مسیر را برای انتخاب شخص اصلح بر اساس شاخص های موجود و مورد تایید مردم فراهم نماید.
در همین راستا ابتدا از مرکز استان و با شهرستانهای رشت و خمام این فرآیند را آغاز خواهیم نمود.
در این طلیعه به جهت اینکه در ذهن مخاطب و یا خود نمایندگان محترم و طرفداران آنان چنین متبادر نشود که این پایگاه خبری صرفاً به دنبال انتقاد و یا تخریب است، تلاش کردیم تا در این فاز از یک نماینده پر توان و تلاش نام برده و با بررسی دلایل متقن و عملیاتی، نسبت به عملکرد ایشان گزارشی منتشر نماییم تا در ادامه مسیر نیز از سایر نمایندگانی که عملکرد ضعیفی داشته و مردم حوزه انتخابیه شان از آنان رضایتمندی ندارند را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.
کمتر کسی در گیلان و مخصوصاً شهرستانهای رشت و خمام حضور دارد که مهندس جبار کوچکی نژاد را نشناسد!
او یک چهره فرهنگی و مدیرکل اسبق آموزش و پرورش گیلان است که در دهه هشتاد از طرف مردم شهرستان رشت و بخش های تابعه که از جمله آن شهرستان امروزی خمام است بعنوان نماینده مردم برگزیده شد.
از آنجایی که مثال معروفی می گوید بهترین قاضی مردم هستند، این مردم شهرستانهای رشت و خمام برای چهار سال پیاپی و به مدت ۱۶ سال است که وی را بعنوان نماینده خود در مجلس شورای اسلامی انتخاب کرده اند.
قطعاً وقتی نماینده ای با خط و مشی مشخص سیاسی بتواند چهار دوره متوالی مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته و همچنین مورد انتخاب مردم نیز در این مدت قرار گیرد، از وزن بالایی در نظام جمهوری اسلامی ایران و همچنین مردم حوزه انتخابیه برخوردار است.
نقش پر رنگ جبار کوچکی نژاد در مجلس شورای اسلامی و در دفاع از صنوف مختلف و مشارکت و اثر گذاری مستقیم در تصویب طرح ها و لوایح را کمتری کسی می تواند انکار کند، چرا که هر زمانی کسی خواست اخبار سراسری روزانه کشور در رادیو و تلویزیون و رسانه ها را دنبال کند، از نقش اثرگذار وی در موارد مطروحه آگاه شده است.
مهندس جبار کوچکی نژاد در پایتخت و در سطح کلان و وزارتخانه ها و سازمانها دارای اعتبار خاصی است، بگونه ای که بدون استثنا اکثر مدیران و حتی کارشناسان بودجه وزارتخانه ها و سازمان های کشوری وی را شناخته و ارتباط و تعامل و اثرپذیری قطعی در جهت تخصیص اعتبارات برای استان گیلان و شهرستان رشت دارند.
به حق که می توان گفت با فاصله بار اصلی شهرستانهای رشت و خمام را جبار کوچکی نژاد در طی سالهای پیشین تاکنون در حال بدوش کشیدن است که اگر تعداد بیشتری از نمایندگان همطراز وی در استان گیلان وجود داشت، شاید این استان عقب مانده و مظلوم زیر دست و پای مجمع نمایندگان استانهایی مانند اصفهان، کرمان، یزد، اردبیل، تبریز و امثالهم له نمی شد!
اکثر شهرداران و دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستانهای رشت و خمام اصلی ترین پناهگاه رسیدگی به مشکلات و دریافت امکانات و اعتبارات برای شهر و روستاهای خویش را دفتر مهندس کوچکی نژاد می دانند و این موضوع با بررسی ساده هر شهروندی قابل راستی آزمایی است، چه بسا که این پایگاه خبری بر اساس بررسی آخرین آمار رسمی و مشاهدات عینی خبرنگاران خود در اکثر نشست ها و جلسات سازمان های دولتی و نهادها در استان به این موضوع دست پیدا کرده است که در شرایط کنونی به خود اجازه داده است تا رسماً اینچنین گزارشی را برای مخاطبان و مردم گرامی استان گیلان و شهرستان های رشت و خمام منتشر نماید‌
البته با توجه به مستندات آماری سازمانهای دولتی در حوزه جذب و تخصیص اعتبارات و دریافت امکانات که در اختیار تحریریه این پایگاه خبری قرار دارد و نقش مستقیم و تاثیر گذار مهندس کوچکی نژاد در هامش این نامه ها در سطح ملی نیز که مشهود و موجود است، اما به جهت نادیده نگرفتن تلاش های مدیران استانی و شهرستانی دستگاه های اجرایی از انتشار جز به جز آن خودداری می کنیم تا انگیزه بیشتری برای مدیران اجرایی در جهت خدمت به مردم شهرستانهای رشت و خمام وجود داشته و همگام با مهندس کوچکی نژاد در جهت رفع مشکلات و آلام مردم قدم های پر شتاب و اثرگذارتری را بردارند.

طی هفته های آتی با بررسی عملکرد سایر نمایندگان شهرستانهای استان با پایگاه خبری تحلیلی ندای گیلان همراه باشید و ما را در پیام رسان های داخلی و خارجی دنبال کنید.
تلگرام guilannews@
اینستاگرام nedayegilan@
@nedayeguilan سروش