مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت:65 برنامه فرهنگی به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در سطح استان گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش ندای گیلان،مسعود حلاج پور، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی را آینه عملکرد و جلوه‌های خدمت‌رسانی مسئولان این سازمان دانست و گفت: به همین مناسبت ۶۵ برنامه فرهنگی در سطح استان گیلان برگزار می‌شود.

او افزود: افتتاح موزه‌های جدید التاسیس، اجرای برنامه فرهنگی و آیینی، تجلیل از دوستداران میراث‎فرهنگی، رونمایی از الواح آثار ثبت شده جهانی و ملی، افتتاحیه و رونمایی از آثار و بنا‌های تاریخی مرمت شده سال گذشته، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، نمایندگان، فرمانداران و سایر مسئولان استانی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته است.

در نخستین روز از هفته میراث‌فرهنگی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، معاونین و کارکنان این اداره کل صبح امروز با حضور در گلزار شهدای رشت به مقام شامخ شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم ادای احترام کردند.

دیروز همچنین مانور مشترک خودرویی یگان‌های حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره کل حفاظت محیط زیست و پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان، به مناسبت روز جهانی موزه و شروع هفته میراث فرهنگی پس از گلباران مزار شهدای به مقصد آرامستان رشت برای حضور بر مزار باستان شناس فقید بهروز همرنگ انجام شد.