مدیرعامل آبفای گیلان با ذکر این مطلب که در راستای تأمین آب استان برنامه های مختلفی در دست اجرا است به طرح آبرسانی غرب نزدیک و غرب دور اشاره کرد

به گزارش ندای گیلان،سید محسن حسینی در گفت وگو یی با اشاره به اینکه تصفیه خانه بزرگ آب گیلان در سال 1378 وارد مدار بهره برداری شد افزود: در ابتدا شهرهای رشت ، انزلی و خمام از آن بهره مند بودند و هم اکنون آب شرب شهرهای سیاهکل، لاهیجان، لنگرود، کومله و آستانه اشرفیه نیز از آن تأمین می شود.

مدیرعامل آبفای گیلان افزود: در سال 1392 با مشارکت شرکت های زلال ایران و تانا انرژی بعنوان سرمایه گذار، قراردادی به مبلغ 168 میلیارد تومان منعقد شد که بزرگترین قرارداد BOT کشور است و طی این قرارداد احداث مدول دوم و بهینه سازی مدول اول بر اساس برنامه زمانبندی انجام می گیرد.

مهندس حسینی با بیان این نکته که 3000 لیتر در ثانیه بر ظرفیت تولید آب تصفیه خانه بزرگ افزوده خواهد شد، گفت: پس از 4 سال از زمان انعقاد قرارداد هر دو فاز با حداکثر ظرفیت وارد مدار بهره برداری خواهند شد که به میزان 6000 لیتر در ثانیه است.

مدیرعامل آبفای گیلان با ذکر این مطلب که در راستای تأمین آب استان برنامه های مختلفی در دست اجرا است به طرح آبرسانی غرب نزدیک و غرب دور اشاره کرد و افزود: شهرهای برخوردار از طرح آبرسانی غرب نزدیک صومعه سرا، فومن و احمدسرگوراب و غرب دور تالش و اطراف آن است.

وی همچنین با بیان اینکه 99.86 درصد جمعیت شهری رشت تحت پوشش خدمات آبفای گیلان است، افزود: جهت ارتقاء کیفیت آب 4050 شیرتخلیه در انتهای شبکه های توزیع آب شهری تعبیه شده که با شستشوی شبانه و اندازه گیری شاخص کلر کیفیت آن ارزیابی می شود.

مدیرعامل آبفای گیلان همچنین یادآور شد: سامانه 122 آبفای گیلان که پل ارتباطی مردم و مسئولین این شرکت است تا پایان سالجاری بصورت کامل تجهیز خواهد شد و شهروندان می توانند در صورت بروز مشکل از طریق این سامانه موارد را منعکس تا نسبت به بررسی و رفع مشکل اقدام شود.