مدیر کانون پرورش فکری گیلان با تشریح برنامه های این نهاد در ایام دهه فجر گفت: تبیین و ترویج آرمان‌ها، بسط و گسترش گفتمان انقلاب از اهداف و رویکردهای برنامه های این ایام است.

به گزارش ندای گیلان،اسفندیار ضیایی صبح شنبه در جمع خبرنگاران گفت: تبیین و ترویج آرمان‌ها، بسط و گسترش گفتمان انقلاب در قالب بزرگداشت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و همراه سازی هرچه‌بیش‌تر مخاطبان در روزهای همه‌گیری ویروس کرونا، از اهداف این ویژه برنامه‌ها است.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان گیلان در ادامه به سیاست‌ها و خط‌مشی‌های اجرایی و رسانه‌ای اشاره و امیدآفرینی و حمایت‌گری، دشمن‌شناسی، افزایش همبستگی ملی و خودباوری را رویکرد این ویژه برنامه برشمرد و افزود: تجدید میثاق با آرمان‌های بلند امام راحل (ره)، رهبری و شهیدان انقلاب اسلامی، برگزاری مهرواره های «نور و نیایش» و «همسایه من، تالاب» از برنامه‌های شاخص این ایام این نهاد است.

وی برپایی انجمن مجازی عکاسی، سرود و قصه‌گویی با عنوان «روایت انقلاب»، برگزاری نشست تربیتی «نقش خانواده در تربیت کودکان و نوجوانان»، تولید محتوای مناسب در فضای مجازی را از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان کرد.

ضیایی با اشاره به اجرای طرح سپاس و تکریم ایثارگران، افزود: برپایی انجمن «شعر و شیون خوانی»، برگزاری نمایشگاه مجازی عروسک‌های دست‌ساز مربیان و اعضای کانون و برگزاری کارگاه‌های تخصصی برخط و عمومی این مجموعه فرهنگی نیز برای این ایام پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: معرفی کتاب، شخصیت، رویدادها و شخصیت‌های نقش‌آفرین در پویایی و بالندگی انقلاب اسلامی و انتشار سرودهای مناسبتی تولیدی کانون در بستر فضای مجازی نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان اضافه کرد: امداد فرهنگی به کودکان و نوجوانان روستایی و مناطق کم‌برخوردار شهری، شعرخوانی، خاطره‌گویی و فعالیت ادبی با عنوان «خوش آمد بهاران»، برگزاری جشنواره مجازی «رد پای امید»، تجلیل از همکاران بسیجی، مادران کتاب‌خوان و همراه با کانون، قدردانی از اعضای موفق و برگزیده این مجموعه فرهنگی و نشست مجازی با حماسه‌آفرینان انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های کانون برای ایام دهه فکر است.

وی ادامه داد: انتشار فراخوان ادبی «لاله‌های سیراب»، تدوین و چاپ آثار آئینی و انقلابی کودکان و نوجوانان، تولید و اشتراک‌گذاری سرود «سلامت» و برپایی نمایشگاه مجازی دست‌سازه‌های اعضای و مربیان، برگزاری مسابقه ورزشی ویژه همکاران و شرکت در جشن پیروزی انقلاب نیز در قالب برنامه‌های اجرا می‌شود.