هم‌زمان با تعطیلی‌ روز‌های کرونایی، 8 فعالیت عمومی کانون پرورش فکری استان گیلان برخط برای مخاطبان کودک و نوجوان اجرا‌می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان به ندای گیلان، فرصت‌سازی کانون در روز‌های همه‌گیری ویروس کرونا و ایجاد بستر‌های مناسب برای اجرای هم‌زمان فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری در فضای حقیقی و دربستر‌فضای مجازی، ره‌آوردی ارزش‌مند به‌همراه داشت و امکانی برای حفظ ارتباط سازنده کانون، عضو و خانواده شد.
این برنامه‌ریزی هدف‌مند که درسایه تغییر ساختار‌های کانون و افزایش گروه‌های سنی مخاطب شکل‌گرفت، با گسترش دامنه‌ی فعالیت‌ها به خارج از مرز‌های جغرافیایی کشور و فراهم‌سازی زمینه‌ی حضور علاقه‌مندان تمامی فارسی‌زبانان در کارگاه‌های برخط کانون همراه شد.
امکان به‌گزینی کارگاه‌ها از سوی مخاطبان و تسهیل در امر ارایه‌ی آموزه‌های توسط مدرسان، مشوقی برای علاقه‌مندان فراهم‌کرد تا با شرکت‌روز‌افزون در این کارگاه‌ها به رونق هرچه‌بیش‌تر این فعالیت‌ها کمک‌کنند.
این درحالی‌است که برگزاری انجمن‌های تخصصی برخط، حضور مستمر و موثر مربیان و اعضا در شبکه‌های مجازی و تولید محتوای مناسب برای مخاطبان، ازدیگر برنامه‌های این مجموعه برای مدیریت روز‌های کرونایی بود.
این حرکت هدف‌مند این روز‌ها نیز با تجهیز مراکز و برگزاری کارگاه‌های عمومی برخط مربیان کانون به‌پیش‌می‌رود و اعضای این مجموعه می‌توانند با مراجعه به نشانی gilan.kpf.ir از فعالیت‌های هشت‌گانه «آشنایی با قرآن و حدیث»،«کتاب‌خوانی»، «معرفی، نقد و بحث کتاب»، «قصه‌گویی و آشنایی با شیوه‌های ارایه قصه»، «تمرین نقد و گفت‌و‌گو»، «آشنایی با سرزمین، مفاخر، مشاغل و رویداد‌ها»، «نشریه‌نگاری کاغذی و الکترونیکی» و نمایش و نقد فیلم و پویانمایی مربیان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان بهره‌مند‌‌شوند.