فرماندار آستارا گفت: با احداث راه‌آهن قزوین- رشت- آستارا و اتصال آن به راه‌آهن سراسری جمهوری آذربایجان٬ ظرفیت‌های این منطقه به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد.

به گزارش نداي گيلان: مدیرعامل شرکت ایرسوتر ایران و جمعی از اعضای هیأت مدیره این شرکت با حضور در دفتر کار سیروس شفقی فرماندار آستارا نشستی را با وی برگزار کردند.

شفقی هدف از این نشست را هم‌اندیشی در راستای حرکت‌های جدید شرکت مذکور به منظور افزایش تبادلات و همکاری‌های ایران و روسیه٬ در خصوص حمل و نقل اعلام و از آمادگی این فرمانداری جهت هرگونه همکاری با شرکت موصوف مطالبی را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان مرزی بندر آستارا دارای ظرفیت‌های ممتاز و بالایی در زمینه اقتصاد٬ بازرگانی٬ حمل و نقل و… دارد٬ اظهار کرد: علاوه بر ظرفیت‌های مرزی دریایی و امکانات بندری در این شهرستان٬ تنها مرز خاکی گیلان است.

فرماندار آستارا با تأکید بر اینکه باید فضای سرمایه‌گذاری مناسب را برای این مجموعه فراهم کنیم٬ تصریح کرد: با احداث و بهره‌برداری از راه‌آهن قزوین- رشت- آستارا و اتصال آن به راه‌آهن سراسری جمهوری آذربایجان٬ این ظرفیت در منطقه به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد و در آینده‌ای نزدیک شاهد حرکت جهشی خوب در این شهرستان خواهیم بود.

جهانبخش اسدی مدیرعامل شرکت ایرسوتر خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان بندر مرزی آستارا و بررسی‌های به عمل آمده نسبت به سایر شهرهای استان٬ آماده سرمایه‌گذاری در این شهرستان هستیم.

وی به موضوع استقرار کشتی در بندر٬ ایجاد دو مخزن ترمینال نفتی در محوطه بندر و نیز ایجاد تعمیرگاه دریایی به منظور تعمیر کشتی‌ها به روش نوین اشاره کرد و گفت: با توجه به نزدیکی فاصله جاده‌ای آستارا به مراکز صادرات خشکبار٬ تمایل تجار جهت استفاده از این مسیر به دلیل کوتاهی مسیر و مقرون به صرفه بودن بیشتر است.

گفتنی‌ست٬ در این دیدار درباره ایجاد پایانه اختصاصی برای ساماندهی کامیون‌های روسی و  انتقال بالغ بر 50 دستگاه کانتینر از بنادر نوشهر و انزلی به بندر آستارا در راستای توسعه بندر چند منظوره آستارا تبادل نظر شد.