مدیر کل دامپزشکی گیلان از آمادگی سه کشتارگاه صنعتی این استان در روز عید قربان برای ذبح بهداشتی دام خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: سهراب عاقبتی با اشاره به تمهیدات دامپزشکی برای فروش دام زنده اظهار کرد: در شهرستان‌های گیلان نقاط مختلفی برای فروش دام زنده تعیین و در رشت نیز چهار نقطه مشخص شده است.

وی چهار نقطه شهر رشت را در ابتدای جاده رشت به تهرات جنب آرامستان، ابتدای جاده جیرده، ابتدای جاده کوچصفهان و کشتارگاه صنعتی رشت عنوان کرد.

مدیر کل دامپزشکی گیلان با بیان اینکه تعیین مکان‌های مذکور با هماهنگی شهرداری صورت گرفته است، تصریح کرد: تمام جایگاه‌های فروش دام زنده که با هماهنگی شهرداری تعیین شده زیر نظارت دامپزشکی گیلان است.

وی از فعالیت 92 نفر نیروی فنی، دامپزشک، بازرس بهداشت گوشت و… در عید قربان خبر داد و افزود: 48 تیم نظارتی شامل 22 تیم ثابت و 26 تیم سیار در عید قربان به‌کارگیری شده‌اند.

عاقبتی با تأکید بر اینکه در مکان‌ها عرضه دام زنده نظارت بهداشتی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: شهروندان گیلانی می‌توانند برای اطمینان از دام سالم با شماره 1512 و یا تلفن ثابت شبکه‌های دامپزشکی تماس بگیرند و پاسخ سئوالات بهداشتی و شرعی خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه تمام شبکه‌های دامپزشکی گیلان در روز عید قربان فعال هستند، یادآور شد: اداره‌های دامپزشکی شهرستان‌های استان در روز عید قربان آماده پاسخگویی به مردم هستند.

مدیر کل دامپزشکی گیلان از استقرار کارشناسان بهداشتی و ناظران شرعی در اداره‌های دامپزشکی شهرستان‌ها در روز عید قربان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه سه باب کشتارگاه صنعتی گیلان در روز عید قربان باز است، خاطرنشان کرد: مردم در خرید دام زنده دقت بیشتری داشته باشند و با ناظران مشورت کرده و دام‌های خود را در کشتارگاه‌های صنعتی استان ذبح بهداشتی کنند.

عاقبتی 50 درصد بیماری‌های عفونی دام را مشترک بین انسان و حیوان دانست و متذکر شد: دقت در خرید دام سالم انسان را از بیماری‌های مشترک مصون می‌دارد.