مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از آماده باش ۲۵ پایگاه امدادو نجات و ۱۶ شعبه در استان گیلان در پی هشدار سازمان هواشناسی استان مبنی بر احتمال بارش برف خبر داد.

به گزارش ندای گیلان،مهدی ولی پور عصر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آمادگی ۱۶ شعبه و ۲۵ پایگاه و پست امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان، اظهار کرد: در پی هشدار اداره کل هواشناسی گیلان مبنی بر بارش برف و باران کلیه پایگاه‌های امداد و نجات و شعب این جمعیت در حال آماده باش قرار دارند.

ولی پور در ادامه همچنین به آمادگی پایگاه هوایی این جمعیت اشاره کرد و افزود: این پایگاه در صورت شرایط جوی مناسب، آماده پرواز برای پوشش امدادی در سطح استان و ارائه خدمات به مردم استان خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه تیم آنست (سگ‌های جست و جو و نجات) نیز در راستای خدمات رسانی احتمالی در زمان بارش برف و باران در آمادگی کامل قرار دارند.

ولی پور با بیان اینکه از نظر لجستیک نیز ۸۰ دستگاه انواع خودروی امدادی اعم از آمبولانس کمک دار، ست نجات، خودروهای کمک دار و خودروهای پشتیبانی آماده خدمت به مردم و مسافران هستند، تصریح کرد: ۲۱۵ نفر از امدادگران و نجات گران در سطح استان به صورت شبانه روز در شعب و پایگاه‌ها مستقر و آماده ارائه خدمت در سطح جاده‌ها هستند.

وی تأکید کرد: سامانه تلفن ۱۱۲( ندای امداد) به صورت شبانه روز، آماده دریافت گزارشات حوادث احتمالی از سوی مردم هستند.