مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از آمادگی ۳۲ پایگاه و پست‌های ثابت و سیار این جمعیت برای اجرای طرح‌های نوروزی خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، هادی سلیمی گفت: این پایگاه‌ها و پست‌های ثابت و سیار برای اجرای طرح‌های نوروزی در حوزه جوانان، داوطلبان و امداد و نجات آماده شده است.

وی با اشاره به افزایش پایگاه‌های جمعیت هلال احمر گیلان برای اجرای طرح امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳ افزود: در تعطیلات نوروز پارسال ۲۲ پایگاه برای خدمات رسانی به مسافران آماده شده بود ولی امسال تعداد این پایگاه‌ها به ۳۲ پایگاه رسیده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با تشریح طرح نوروزی در حوزه جوانان گفت: این طرح با عنوان «خدمات نوروزی» در ۲۷ پست موقت در ورودی شهر‌ها و پست‌های سیار با همراهی روزانه ۳۱۰ عضو جوان اجرا می‌شود.

سلیمی خاطر نشان کرد: مشارکت اعضا در فعالیت‌های بشردوستانه و نهادینه سازی حس مسئولیت پذیری اجتماعی و ارتقای ایمنی و سلامت هموطنان در سفر‌های نوروزی و تامین نشاط جمعی از اهداف این طرح است.

وی با بیان اینکه خدمات جمعیت هلال احمر امسال رویکرد فرهنگی دارد افزود: توزیع افطاری ساده، برپایی خیمه‌های نماز و همچنین طرح بهرفت (بهبود رفتار‌های ترافیکی) در ۱۴ پست ثابت و ۱۳ پست سیار در نقاط پرخطر و ۳۰ کیلومتری ورودی‌های استان اجرا می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: طرح‌های ملی نوروزی این جمعیت از ۲۴ اسفند آغاز شد و تا ۱۷ فروردین سال آینده ادامه دارد و در مجموع ۴ هزار و ۶۹۲ از نیرو‌های هلال احمر استان آماده باش هستند.