مدیرکل هلال احمر گیلان با اشاره به مشارکت امدادگران و نجاتگران این جمعیت در طرح زمستانه از آماده باش ۲۵ پایگاه و پست امداد و نجات برای خدمات رسانی خبر داد.

به گزارش ندای گیلان،مهدی ولی پور با اشاره به مشارکت امدادگران جمعیت هلال احمر در طرح زمستانه، اظهار کرد: روزانه ۱۵۰ نیروی امدادی و پشتیبانی آماده خدمات دهی به افرادی که در نقاط صعب العبور و کوهستانی، برف گیر با وسیله نقلیه و یا بدون آن در راه مانده‌اند.

ولی پور به سیستم پیشرفته ارتباطات رادیویی جمعیت هلال احمر گیلان اشاره کرد و افزود: سیستم ارتباطات رادیویی کامل، مجهز به سیستم دیجیتال و مجهز به بی سیم HF در  شهرستان ها و در طرح زمستانه فعال هستند.

وی با اشاره به تعداد پایگاه ها و شعبات فعال در طرح زمستانه، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر در طرح زمستانه با ۲۵ پایگاه و پست امداد و نجات، ۱۶ شعبه آماده و فعال، یک فروند بالگرد، یک تیم جستجوی نجات آن است و یک تیم واکنش سریع در مرکز استان شبانه روز آماده خدمت رسانی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان ادامه داد: ۲۵ دستگاه آمبولانس، ۱۶ خودروی کمک دار امدادی و ۱۰ خودروی ست نجات در جاده ها و کوهستان آماده کمک رسانی به مردم استان گیلان در طرح زمستانه هستند.