مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه این استان پنجمین استان حادثه خیز کشور است گفت: در حال حاضر نیاز به کمک مردم داریم و امیدوارم همانطور که فرهنگ مدرسه سازی در بین خیرین وجود دارد، فرهنگ خرید آمبولانس و کمک به ساخت پایگاه های امداد و نجات در جامعه شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت،سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان صبح امروز در نشست خبری و در پاسخ به سوال خبرنگار ندای گیلان در خصوص امکانات جمعیت هلال احمر استان گیلان اظهار داشت: در حال حاضر در حوزه ماموریتی امداد و نجات ما در بهترین حالت طی  سنوات گذشته قرار داریم  و توانستیم با همکاری همه مسئولین ملی و استانی امکانات بهتری را در گیلان مستقر کنیم.

وی با بیان اینکه گیلان پنجمین استان حادثه خیز کشور است، گفت: به دلیل کثرت حوادثی که  در استان وجود دارد ، تراکم جمعیتی و پراکندگی روستاها و همچنین گردشگر پذیر بودن استان امکانات موجود کافی نیست.

غلامی با تاکید بر اینکه در بهترین حالت باید۷۰ درصد ظرفیت جمعیت پای کار باشد و ۳۰ درصد در حالت آماده باش قرار بگیرد، تصریح کرد: در حال حاضر چنین شرایطی وجود نداشته و  صددرصد امکانات ما پای کار است و در بعضی از جاها خلأ را احساس می‌کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان فلسفه ایجاد خانه های هلال را پوشش بیشتر نقاط توسط جمعیت عنوان کرد و افزود: هم اکنون کل پرسنل ما در استان ۳۱۱ نفر هستند و مابقی اعضای جمعیت از نیروهای مردمی و داوطلب تشکیل شده اند.

وی گفت: خانه‌های هلال تجهیز می شوند تا در صورت وقوع یک حادثه مانند سیل و زلزله پیش از حضور نیروهای امدادی خود مردم بتوانند برای امدادرسانی اقدام کنند و این مهم در راستای افزایش تاب آوری است.

رتبه اول گیلان در تعداد خانه های هلال

غلامی با تصریح بر اینکه گیلان رتبه اول کشور را در خصوص تعداد خانه های هلال دارد، افزود: در حال حاضر همه استان های کشور پیگیر راه اندازی خانه های هلال در مناطق مختلف هستند و ما نیز در تلاش هستیم تا گستردگی آن را در گیلان افزایش دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان در ادامه با اشاره به شعار این جمعیت مبنی بر “هر خانه یک امدادگر”، خاطرنشان کرد: فلسفه این پویش این است که اگر در یک خانواده ای یک عضو دچار حادثه شد، پیش از این که نیروهای امدادی در صحنه حاضر شوند، امدادرسانی در زمان طلایی صورت بگیرد.

لزوم حمایت مردم و خیرین از هلال احمر

غلامی در ادامه پاسخ به خبرنگار ندای گیلان با بیان اینکه با صراحت عرض می کنیم در حال افزایش امکانات جمعیت در استان هستیم، گفت: در حال حاضر نیاز به کمک مردم داریم و امیدوارم همانطور که فرهنگ مدرسه سازی در بین خیرین وجود دارد، فرهنگ خرید آمبولانس و کمک به ساخت پایگاه های امداد و نجات در جامعه شکل بگیرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر بزرگترین تشکل مردم نهاد در کشور و دنیا است، گفت: این نهاد از دل مردم به وجود آمده و جز در موارد خاص از بودجه دولتی استفاده نمی کند و نیاز است که مردم با این جمعیت همکاری داشته باشند.