گفت:رییس جمعیت هلال احمر معتقدم جای آقای روحانی اگر دولت آمریکا هم بود در برابر حجم عظیم این مشکلات دوام نمی آورد اما خوشبختانه می بینیم ایران با همه این مشکلات و بحران ها هنوز هم پایدار و مستحکم ایستاده است.

به گزارش ندای گیلان،رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به حوادث طبیعی، کرونا و تحریم‌هایی که در سال‌های اخیر کشور با آن روبرو بوده، ایستادگی و تدبیر دولت را در برابر حجم عظیم مشکلات ستود و تاکید کرد: اگر دولت آمریکا جای روحانی بود، تا حالا دوام نمی‌آورد.

کریم همتی افزود: «شاید از شانس دکتر روحانی بوده که در کشور سیل، زلزله، طوفان و تحریم پشت سر هم می آیند و حالا هم، کرونا آنها را تکمیل کرده است. معتقدم جای آقای روحانی اگر دولت آمریکا هم بود در برابر حجم عظیم این مشکلات دوام نمی آورد اما خوشبختانه می بینیم ایران با همه این مشکلات و بحران ها هنوز هم پایدار و مستحکم ایستاده است.»

وی افزود: امروز که کشور در شرایط کرونایی قرار دارد و کل دنیا و حتی کشورهای برخوردار، مشکلات عدیده ای در این زمینه دارند ما کمترین مشکلات را داریم و اگر تحریم های ظالمانه آمریکا نبود، با این مردم خوب، کادر درمان پای کار و داوطلبان و امدادگران هلال‌احمر شاید می توانستیم بگوییم در مقابله با ویروس کرونا بهترین عملکرد را داشته ایم..

رییس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: امسال در بدترین شرایطی که ما در دوران تحریم با آن روبرو هستیم با یاری خدا و تا پایان اسفندماه هشت هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت تخت های درمانی بیمارستان ها اضافه می شود که این کار و دستاورد بزرگ دولت تدبیر و امید است.

همتی با بیان اینکه امروز همدلی بی‌نظیری برای مقابله با مشکلات کشور وجود دارد، افزود: در دولت تدبیر و امید تاکنون اقدامات بسیار بزرگ و خیلی خوبی در کشور برای بهبود زندگی، رفاه و سلامت مردم انجام شده که طرح تحول سلامت یکی از آنها است.

وی افزود: در اجرای این طرح تاکنون ۲۶ هزار تخت بیمارستانی به مراکز درمانی و بیمارستانی اضافه شده است.

همتی افزود: با وجود این تعداد تخت بیمارستانی جدید، ما برای مقابله با ویروس کرونا و مدیریت بحران این بیماری مجبور شدیم نقاهتگاه هایی را ایجاد کنیم اما از این نقاهتگاه ها استفاده نشد زیرا ظرفیت عظیم تخت های بیمارستانی در دولت روحانی ایجاد شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: نمی خواهم خیلی سیاسی صحبت کنم اما کشور پرمدعای آمریکا این روزها درگیر مسائل اقتصادی ناشی از کرونا است اما ما این مشکلات را تا حالا نداشته ایم.

همتی با بیان اینکه امروز همدلی بی نظیری برای مقابله با همه مشکلات در کشور وجود دارد که حتی از دوران دفاع مقدس هم بهتر است، گفت: شما در کجای عالم دیده اید که با آن حجم عظیم سیل سال ۹۸ ما یک مورد بیماری وبا در مناطق سیل زده نداشتیم.

وی یادآور شد: در آن زمان مسؤلیتی در وزارت بهداشت داشتم و از نزدیک مشاهده کردم که هم هلال‌احمر، وزارت بهداشت و هم سایر دستگاه‌های درگیر خدمات رسانی را به نحو مطلوب و ارزشمند به سیل زدگان انجام دادند.

همتی در پاسخ به این سوال که آمادگی های جمعیت هلال احمر این روزها چگونه است و برای امدادرسانی در بحران ها و حوادث احتمالی در کشور چه مقدار است، گفت: هلال‌احمر حدود ۶۰۰ هزار عضو داوطلب مردمی شامل امدادگران، نجاتگران و جوانان به عنوان همراه همیشگی در کنار خود دارد و از نظر پرسنلی و امکانات برای آسیب های محدود مشکلی ندارد اما باید موجودی انبارهای خود را تقویت کنیم.

رییس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه همه همکاران صف و ستاد ما در حال تلاش هستند تا به آمادگی های عملیاتی برای خدمات‌رسانی در حوادث و بحران های احتمالی برسیم، گفت: در هیچ دولتی از روزگاری که آن همه ذخیره ارزی داشتیم تا به امروز یکجا ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان برای شارژ و تقویت انبارهای امدادی به هلال احمر پرداخت نشده بود اما هفته جاری این مبلغ به این جمعیت پرداخت شده و در حساب این هلال‌احمر است و این نشان دهنده این مطلب است که در دولت تدبیر و امید خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از حوادث و بحران های چقدر مهم و حائز اهمیت است.

وی افزود: از محل اعتبارات اختصاص داده شده، سفارش خرید ۳۱ هزار دستگاه چادر، ۵۰ هزار تخته پتو و ۲۰ هزار بسته غذایی داده شده که این اقلام استراتژیک امدادی طی روزهای آینده خریداری و به انبارها اضافه می شود.

همتی خاطرنشان کرد: هنگامی که اخیرا وضعیت امکانات و موجودی انبارهای امدادی هلال احمر را خدمت رئیس جمهور عنوان کردم ایشان دستور ویژه ای را برای شارژ و تقویت این انبارها صادر کردند و با آن می توانیم موجودی انبارها را به روز کنیم و بحث لجستیک و خرید بالگرد هم در این مدت انجام می شود.