نیروهای پلیس فدرال عراق محله الزنجیلی در غرب موصل را به طور کامل آزاد کردند.

به گزارش ندای گیلان و به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، رائد شاکر جودت، رئیس پلیس فدرال عراق در بیانیه‌ای گفت: نیروهای پلیس فدرال محله الزنجیلی را به طور کامل آزاد کردند و عملیات گسترده‌ای را برای پاکسازی این محله از بمب‌ و مین‌ها آغاز کرده‌اند.

وی گفت: نیروهای ما به کارگاه بزرگی در این محله دست یافتند که تجهیزات مدرن ساخت موشک‌انداز و مقادیر زیادی مواد منفجره مورد استفاده موشک‌ها در آن قرار داشت. نیروهای ما به خارج کردن خانواده‌ها از محله‌های الزنجیلی و الشفاء ادامه می‌دهند.

نیروهای عراقی همچنان مشغول آزادسازی منطقه موصل قدیم غرب موصل از دست داعش هستند.

با بازپس‌گیری محله الزنجیلی برای داعش تنها در محله الشفاء و بخش‌هایی از منطقه قدیم موصل حضور دارد.

محمود الخفاجی از مقامات نیروهای پلیس گفت: نیروهای پلیس از دو هفته پیش وارد درگیری‌های شدید شدند و توانستند این محله را آزاد کنند.

وی افزود: درگیری‌ها بسیار خسارت بار بود. صدها غیرنظامی در جریان فرار از این محله توسط تک تیراندازان داعش و بمب‌ها کشته شدند.

الخفاجی ادامه داد، نیروهای عراقی به زودی محله الشفاء را آزاد می‌کنند و سپس کم کم وارد منطقه قدیمی موصل می‌شوند و این پیشروی به دلیل حفظ جان غیرنظامیان کند خواهد بود.

این افسر عراقی خاطرنشان کرد، نیروهای عراقی احتمالا ظرف یک هفته یا کمی بیشتر بر داعش فائق آیند.

سرهنگ احمد الجبوری از فرماندهان عملیات نینوا نیز گفت: نیروهای واکنش سریع و نیروهای پلیس فدرال همچنان در حال نابودی برخی کانون‌های تروریست‌ها در محله الزنجیلی هستند و به جاده اصلی باب سنجار و الزنجیلی و شفاء و الزنجیلی و ورودی‌های بازار بورس رسیده‌اند که از بخش شمال غربی در مرزهای منطقه موصل قدیم است. نیروی هوایی ارتش عراق نیز هنوز مقرهای داعش را در الزنجیلی بمباران می‌کند.

از سوی دیگر، المیادین گزارش داد، نیروهای ارتش عراق دو گذرگاه اصلی با سوریه را از بخش غرب بسته‌اند.