آخرین گروه حجاج گیلانی و خانواده‌های قربانیان فاجعه منا شامل 313 نفر در قالب 2.5 کاروان وارد این استان شدند.

به گزارش نداي گيلان: آخرین گروه حجاج گیلانی شامل 313 نفر در قالب 2.5 کاروان بامداد امروز وارد فرودگاه سردار جنگل رشت شدند که در بین آنها خانواده‌های قربانیان حضور داشتند.

فضای فرودگاه مملو از اشک و آه و حسرت بود و گل‌هایی که برای میمنت ورود حجاج تقدیم آنها می‌شد، نمی‌توانست حتی لحظه‌ای دل‌های غمگین آنها را شاد کند، زیرا بدون همسفران خود بازگشتند و خاطره‌ای بسیار تلخ از فجایع منا را در قلب‌های شکسته خود داشتند.

کسی تمایلی به مصاحبه نداشت، نزد یکی از زائران رفتم اما در یک جمله گفت «حال زارم را ببین و هیچ‌چیز نپرس»، و حال زارش خراب‌تر از آن بود که بگوید چگونه بدون یار دیرین زندگیش از سفری بازگشته که سال‌ها در انتظار رفتن به آن مکان مقدس بود.

چشم‌های مسافران حج تمتع از اشک خیس بود، برخی‌ها تا رسیدن به خاک وطن هق‌‌هق‌ گریه امانشان را بریده بود، حتی آنهایی که ناظر بر جان دادن زائران بیت‌الله‌الحرام بودند، اما نسبتی با خانواده‌های قربانیان نداشتند و تنها هم‌کاروان و همسفر بودند نیز مانند ابر بهار اشک می‌ریختند و فاجعه منا را وحشتناک و جنایت واقعی آل‌سعود لعنت‌الله توصیف می‌کردند.

به گزارش فارس، از گیلان پنج کاروان حجاج شامل687 نفر به سفر معنوی حج واجب اعزام شدند که در فاجعه منا 25 نفر از یک کاروان در رودسر جان باختند.

روز گذشته 347 زائر گیلانی وارد رشت شدند که از کاروان حجاج رشت، آستارا، آستانه‌اشرفیه و لاهیجان بودند.

مراسم تشییع پیکر پاک سه نفر از جانباختگان فاجعه منا روز گذشته در رشت تشییع و شب گذشته پیکر 6 قربانی دیگر این فاجعه وارد گیلان شد.

مراسم تشییع پیکر پاک قربانیان عصر امروز با حضور مردم و خانواده‌های قربانیان که وارد گیلان شدند در لنگرود تشییع می‌شود.