ندای گیلان:آب شرب شهر املش برای بار دوم در هفته جاری به مدت چند ساعت متوالی قطع شد.

به گزارش ندای گیلان،ارسلان قربانی،مدیر آب و فاضلاب شهری املش در خصوص قطع جریان و افت فشار آب شهر املش گفت: آب شرب شهر املش که در واقع از چشمه سفید آب رحیم آباد تأمین می شود به علت بارش شدید باران روزها و هفته های اخیر میزان کدورت آن به حدی افزایش یافته که قابل شرب نبوده و به ناچار از مدار خارج شده است.

وی گفت:کدورت آب سفید آب رحیم آباد در زمان بارش شدید باران به حدی افزایش می یابد که تصفیه خانه فعلی طول لات رحیم آباد که وظیفه تصفیه آب شرب شهرهای املش، رودسر و رحیم آباد را برعهده دارد قادر به تصفیه در حد و اندازه قابل شرب بودن آب نمی باشد.

قربانی افزود:قطع جریان آب سفیدآب رحیم آباد بعلت کدورت بیش از حد ناشی از بارش باران در بامداد روز سه شنبه و امروز، شهروندان املشی را با مشکلاتی در تأمین آب مورد نیاز در این روزها مواجه نمود.

مدیر آب و فاضلاب شهری املش ادامه داد:بهترین راه حل این مشکل تسریع در تکمیل پروژه تصفیه خانه مرکزی در حال اجرای طول لات رحیم آباد است که از سال 86 آغاز شده و به کندی جریان دارد و هنوز آماده بهره برداری نشده است.

قربانی تصریح کرد:در زمان قطع جریان آب سفید آب رحیم آباد، برای تأمین آب شرب 6500 مشترک آب در شهر املش از آب ذخیره شده در مخزن با ظرفیت سه هزار مکعب و برداشت و انتقال آب 7 حلقه چاه با قدرت آب دهی 25 لیتر در ثانیه استفاده می شود.

مدیر آب و فاضلاب شهری املش بیان کرد:از آنجایی که این میزان ذخیره آب مخزن و آب استحصال شده از چاه های فعلی به ویژه در ایام تعطیل و فصل گرم سال جوابگوی نیاز شهروندان املشی نبوده، یک حلقه چاه عمیق با قدرت آب دهی 20 لیتر در ثانیه در منطقه کیاکلایه شهر املش حفر و خط انتقال آن به ایستگاه پمپاژ انجام شده است.

قربانی متذکر شد:برای احداث اتاقک و خرید تابلوی برق و الکتروپمپ چاه جدید آب شرب شهر املش به یک ونیم میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است که در صورت تأمین و تکمیل به موقع آن بخشی از مشکلات کمبود آب شرب شهروندان املشی در زمان قطع جریان آب سفید آب رفع می شود.

مدیر آب و فاضلاب شهری املش در پایان یادآورشد: احداث سه ایستگاه اضطراری برداشت آب شرب عمومی در مصلی و کشتارگاه سابق و مسجد امام جعفر صادق(ع) سرچور پیش بینی شده که در مصلای امام خمینی(ره) املش آماده است./ایسنا