مدیرکل راهداری گیلان با بیان اینکه میانگین عمر ناوگان راهداری استان گیلان بیش از ۳۰ سال است، بیان کرد:امسال از نظر نوسازی و میزان عمر ناوگان راهداری تغییری نداشتیم و تقریباً با همان امکانات سال گذشته به استقبال زمستان می‌رویم.

به گزارش ندای گیلان،فریبرز مرادی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیلان سومین استان پرتراکم کشور است، بیان کرد: بیش از ۱۳ هزار کیلومتر راه در استان گیلان داریم که این موضوع انجام عملیات راهداری با توجه به بارش‌ها را دچار مشکلاتی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ۳۵۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در قالب ۱۶۰ اکیپ و ۵۴۵ نفر از راهداران در جاده‌های استان فعال هستند، افزود: ۱۵ دستگاه انواع ماشین شامل انواع لودر و گریدر به سیستم راهداری استان اضافه شده است.

مدیرکل راهداری گیلان به وجود ۲۵ راهدارخانه ثابت در این استان اشاره و اضافه کرد: سه نقطه برای راهدارخانه سیار در استان پیش بینی شده تا بتوانیم عملیات راهداری را بهتر انجام دهیم، همچنین دپوی شن و نمک جهت تسریع در عملیات راهداری نیز پیش‌بینی شده است.

مرادی با بیان اینکه میانگین عمر ناوگان راهداری استان گیلان بیش از ۳۰ سال است، بیان کرد: این دستگاه‌ها در طول سال برای موقعیت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند و بر اساس معیارهای فنی نیز باید نوسازی شوند.

مدیرکل راهداری گیلان گفت: امسال از نظر نوسازی و میزان عمر ناوگان راهداری تغییری نداشتیم و تقریباً با همان امکانات سال گذشته به استقبال زمستان می‌رویم.

وی از مردم خواست که جهت جلوگیری از بروز اتفاقات ناگوار با دستگاه‌های مسئول در زمان بحران همکاری لازم را داشته باشند، ادامه داد: شهروندان از سفر در هنگام برف بدون تجهیزات زمستانی و سوخت کافی خودداری کنند.