به روایت عکس:سرولات و جنگسرا | پایگاه خبری ندای گیلان|اخبار گیلان و ایران | پایگاه خبری ندای گیلان|اخبار گیلان و ایران
به روایت عکس:سرولات و جنگسرا
عکاس : اسامه قادری | شناسه خبر : 149315 | تاریخ انتشار : ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴ |

روستای سرولات در ۲۲ کیلومتری رامسر و در نزدیکترین فاصله به شهر چابکسر واقع است. این روستا در ۳ کیلومتری جنوب چابکسر در کنار رودخانه ی آچیرود قرار دارد، زمانی که به این روستا می رسید دامنه های کوه های البرز را می توانید به راحتی مشاهده کنید و از میان جنگل ها و رودها عبور کنید و نهایت لذت و آرامش را ببرید. علاوه بر آرامشی که در روستای سرولات در رامسر برقرار است، مهمان نوازی مردم آن هم زبان زد است و شما هرگز احساس غریبی نخواهید کرد. نزدیکی کوه، جنگل، دریا و رودخانه در این روستای زیبا به یکدیگر، جذابیت های سفر به سرولات را چند برابر می کند.

آچیرود رودخانه ای است که در زندگی اهالی روستای سرولات در چابکسر و آب و هوای این منطقه نقش بسیار پر رنگی را داشته است. به طور کلی تنگ دره سرولات بر اثر انفعالات طبیعی که در رودخانه و برش کوه توسط آن نیز به وجود آمده است. نسیمی که از سمت آچیرود می وزد باعث خنک تر شدن هوای روستا می شود و از رطوبت آن کم می کند. از میدان اصلی روستا که به سمت چپ حرکت کنید پس از گذر از چند سربالایی و سرپایینی به رود زیبایی می رسید که در کناره آن فضای سرسبز و دشت مانندی دارد.

روستای جنگسرا از توابع بخش چابکسر شهرستان رودسر از استان گیلان می باشد این روستا دارای بیش از ۱۵۰ خانوار و بیش از ۷۰۰ نفر جمعیت دارد. شغل مردم روستا دامداری و کشاورزی است.
محصولات مهم این روستا مرکبات، چای و کرم ابریشم است.روستا در ۸ کیلو متری شهر چابکسر واقع شده و دارای دو مسیر ورود به خود است که یکی جاده قدیمی میانده به جنگسرا است که به دلیل عبور و مرور کم تقریبا بصورت متروک مانده است اما مسیر دوم و بسیار زیبا مسیر چابکسر-سرولات-جنگسرا است که مانند تابلوهای نقاشی زیبا و دلنواز است کسی که فقط یکبار این مسیر را تا جنگسرا آمده باشد مجاب می شود برای دفعات دیگر به جنگسرا بیاید.

 

ثبت دیدگاه

گالری تصاویر مشابه
۱۲ دی ۱۴۰۲