نماینده مردم آستانه اشرفیه درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نوسانات روغن و شکر مردم را نگران کرده است،تصریح کرد:مافیای شکر و روغن مانع از سیاستگذاری دولت در این عرصه شده اند.

به گزارش ندای گیلان،محمدحسین قربانی درگفت و گو یی درباره وضعیت نوسانات نرخ شکرو روغن،گفت:همه اختیارات مدیریت  محصولات کشاورزی و باغی در اختیار  وزارات جهاد کشاورزی قرارگرفته  است و این درحالی است که مدیریت تولید،تعرفه گذاری ، واردات و توزیع با  وزارت جهادکشاورزی است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نوسانات روغن و شکر مردم را نگران کرده است،تصریح کرد:مافیای شکر و روغن  مانع از سیاستگذاری  دولت در این عرصه شده اند.

 قربانی با بیان اینکه زمانی که افراد تنظیم بازار را  برهم می زند این امر نشانه  حضور مافیا  است،افزود: زمانی که دولت قدرت تقابل با  مدیریت بازار  را ندارد؛نشان می دهد که دست های پنهان  بازار را مدیریت می کنند و این امر موجب نگرانی افکارعمومی است.

وی با بیان اینکه درحوزه روغن  نیز باید حوزه غذا و دارو کمک  شایانی بکند،ادامه داد: آمار سرطان ها درکشورمان  بسیار نگران کننده  است  و این درحالی  است که یکی از موضوعاتی که می تواند سلامت تغذیه را رقم بزند،توجه به روغن و شکر بهینه است.

وی با بیان اینکه ما درصدد هستیم با  تصویب قانونی  اختیارات سازمان غذا و دارو  را در زمینه محصولات سلامت محور افزایش دهیم ، یادآورشد:ما  می توانیم با  تصویب این قانون حوزه عملکرد سازمان،غذا،دارو  و استاندارد  را افزایش  می دهیم.

عضو هیئت رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه  وزارت کشاورزی استراتژی مدونی برای عمده محصولات کشاورزی  ندارد،یادآورشد:در مجلس نهم  قانونی  بنام انتزاع تصویب شده تا اختیارات وزارتخانه های دیگر را که موازی حرکت می کردند  از جمله  صنعت،معدن تجارت را اخذ و به سمت وزارت جهادکشاورزی سوق دهیم.