لئوناردو ویلهلم دی‌کاپریو در ۱۱ نوامبر سال ۱۹۷۴ در کالیفورنیای آمریکا به دنیا آمد. پدرش جورج دی کاپریو نویسنده و مادرش ارمهاین ایندربرکن. اجداد لئوناردو اهل ایتالیا و آلمان بودند.

ندای گیلان:نام لئوناردو توسط مادر او و به خاطر نام لئوناردو داوینچی و هنگامی که نقاشی این هنرمند را در ایتالیا مشاهده کرد، برای او انتخاب شد.

مادر و پدر لئو هنگامی که او تنها یک سال داشت از یکدیگر جدا شدند و وی همراه مادرش در محلهٔ فقیرنشین ایکو پارک که معروف به زاقه‌های هالیوود است، زندگی کرد و بزرگ شد.

دی‌کاپریو بازیگری را در ۵ سالگی با بازی در مجموعهٔ تلویزیونی امپر روم آغاز کرد اما به علت رفتارش از پروژه اخراج شد و پس از آن تصمییم گرفت تا تحصیلاتش را به طور جدی آغاز کند.

او با بازی در فیلم زندگی بچه در سال ۱۹۹۳ وارد سینما شد.

آغاز کار لئوناردو در سال ۱۹۸۹ با بازی در نقش گری بکمن در سریال تلویزیونی بود، در همین هنگام بود که با یکی دیگر از بازیگران سینما توبی مگی آشنا شد. در سال ۱۹۹۳ در نقش توبی در فیلم خوش درخشید و نامش در فهرست عنوان بهترین هنرپیشه نقش دوم قرارگرفت.

در همان سال با ایفای زیبای نقش یک معلول ذهنی در فیلم گیلبرت گرپ چه می‌خورد؟ در کنار جانی دپ قرار گرفت که ثمره‌اش کاندید شدن برای جایزهٔ اسکار در سن ۱۹ سالگی‌ بود.

در سال ۱۹۹۶ دی‌کاپریو در نقش رومئو در فیلم جدید رومئو و ژولیت حاضر شد. اما با این همه فعالیت و کارنامهٔ خوب هنری فیلم پر سرو صدای تایتانیک (۱۹۹۷) بود که او را تبدیل به فوق‌ستاره‌ای در دنیای هالیوود کرد. تصاویری از کودکی تا زمان حال این هنرپیشه هالیوود را در ادامه می‌بینیم:

1990

1990
In

In “Growing Pains” in 1991
With Robert De Niro in

With Robert De Niro in “This Boy’s Life” in 1993
In

In “What’s Eating Gilbert Grape” in 1993
In

In “The Basketball Diaries” in 1995
In

In “The Quick and the Dead” in 1995
With David Thewlis in

With David Thewlis in “Total Eclipse” in 1995
With Meryl Streep in

With Meryl Streep in “Marvin’s Room” in 1996
In

In “Romeo and Juliet” in 1996
In

In “Titanic” in 1997
In

In “The Man in the Iron Mask” in 1998
In

In “The Beach” in 2000
In

In “Catch Me If You Can” in 2002
In

In “The Departed” in 2006
In

In “Inception” in 2010
As the titular

As the titular “J. Edgar” in 2011
In

In “Django Unchained” in 2012
In

In “The Great Gatsby” in 2013
With Jonah Hill in

With Jonah Hill in “The Wolf of Wall Street” in 2013
In

In “The Revenant” in 2015