منتظری:یکی از مشکلات، وجود ضایعات طبیعی از جمله در زمینه های کشاورزی و جنگلی است که اکنون با به بهره برداری رسیدن برخی واحدهای صنعتی، استفاده از مواد به ظاهر بی ارزش برای تولیدات، در دستور کار قرار دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: استفاده از ضایعات، یکی از مهم ترین ویژگی های طرح های صنعتی افتتاح شده استان در دهه فجر امسال است.

 به گزارش ندای گیلان، علی منتظری روز دوشنبه در مراسم افتتاح چهار پروژه صنعتی واقع در شهر صنعتی رشت و نیز شهرک صنعتی سفیدرود رشت اظهار کرد: این ویژگی زمانی برای ما آرزو بود، اما اکنون محقق شده است.

وی افزود: یکی از مشکلات، وجود ضایعات طبیعی از جمله در زمینه های کشاورزی و جنگلی است که اکنون با به بهره برداری رسیدن برخی واحدهای صنعتی، استفاده از مواد به ظاهر بی ارزش برای تولیدات، در دستور کار قرار دارد.
منتظری با اشاره به بهره برداری از طرح تولید خمیر کاغذ طی چند روز گذشته یادآور شد: این طرح صنعتی دانش بنیان با استفاده از ماشین آلات داخلی برای استفاده از ضایعات کاه و کلش است.
وی با بیان اینکه این طرح در تست صنعتی هم پاسخگو بوده است، این تولید را یکی از موفقیت های عرصه صنعت در استان دانست و افزود: به دنبال این هستیم که در جاهای دیگر استان نیز از این ظرفیت استفاده و آن را اجرا کنیم.
منتظری صنایع سلولزی را نیز از دیگر صنایعی عنوان کرد که در آن از ضایعات چوب و جنگلی استفاده می شود.
وی خاطرنشان کرد: تا دو سال آینده قطب سلولزی کشور هستیم.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان بیان کرد: تا پایان سال آینده، بیش از یک میلیون متر مکعب انواع صنایع سلولزی تولید و نیاز داخل را تامین می کنیم.
منتظری طرح های بخش صنعت، معدن و تجارت گیلان در دهه فجر امسال را کیفی عنوان و اظهار امیدواری کرد که در دوران پساتحریم بتوانیم اهداف و برنامه های دولت تدبیر و امید را به نحو احسن اجرایی کنیم.

* پیوند بخش کشاورزی به عنوان محور توسعه استان و راه اندازی صنایع تبدیلی در رشت
فرماندار رشت نیز در این مراسم گفت: یکی از موفقیت های دولت، مدیریت در بخش زیرساخت ها بوده است.
سید عیسی مهدوی افزود: مشکلات اقتصادی نه تنها نتوانست مشکلی ایجاد کند، بلکه با تدبیری که دولت بر روند پروژه ها اتخاذ کرد، موفقیت های خوبی نیز در زمینه روند و سرعت انجام آنها حاصل شده است.
وی اظهار کرد: با وجود مشکلات اعتباری دولت، علاوه بر هفته دولت و دهه فجر، 500 میلیارد ریال پروژه راه و گاز روستایی در شهرستان رشت در روز روستا (پانزدهم مهرماه) به بهره برداری رسیده است.
مهدوی با اشاره به پروژه های اجرا شده در بخش صنعت شهرستان رشت گفت: پیوند خوبی بین بخش کشاورزی به عنوان محور توسعه استان و راه اندازی صنایع تبدیلی در این شهرستان وجود دارد./ایرنا