نماینده ولی فقیه در گیلان بر لزوم احداث راهدارخانه در مناطق صعب العبور تأکید کرد و گفت: نقش راهداران در بخش حمل‌ونقل و کاهش بحران در جاده‌ها غیرقابل انکار است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در دیدار با مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان، ضمن تبریک هفته راهداری و قدردانی از زحمات دست‌اندرکاران این عرصه اظهار داشت: کارکنان راهداری وجودشان را وقف امورات بخش‌های مختلف جامعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هر فردی در هر حوزه‌ای به هر قدری که تلاش می‌کند به آن اندازه پاداش و مقام می‌گیرد، گفت: با تلاش و رنج کشیدن می‌توان به اهداف رسید.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با ذکر اینکه گاهی اوقات مردم جامعه از زحمات دستگاه‌های خدمات رسان و خدمت‌رسانی بخش‌های مختلف خبر ندارند ادامه داد: راهداری یکی از مجموعه‌هایی است که کم‌تر به آن توجه شده و تا زمانی‌که حادثه‌ای رخ ندهد زحمات راهداران به‌چشم نمی‌آید.

وی نقش راهداران در بخش حمل‌ونقل و کاهش بحران در جاده‌ها را مؤثر دانست و افزود: خدمت‌رسانی به مردم یکی از آرمان‌های نظام بوده و همه ما در قبال شهروندان مسئولیت داریم اما باید مسئولان و مردم نسبت به یکدیگر درک متقابل داشته و شرایط را درک کنند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه در سایه درک متقابل و همکاری یکدیگر مشکلات جامعه سریع ساماندهی و برطرف می‌شود، بیان کرد: مشکلات کنونی کشور داخلی و خارجی بوده اما دولت‌های دیگر مشکلات خارجی نداشته و بیشتر به سوءمدیریت داخلی بر می‌گردد.

وی با اذعان به اینکه برخی از مردم و نخبگان از تلاش، نوآوری‌ها، رشد و پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های مختلف بی‌خبرند، عنوان کرد: در عرصه فناوری‌های دریا، زیردریایی ساخته و جوانانمان موشک‌هایی ساخته‌اند که در اقیانوس اطلس کوچک‌ترین تحرکات آمریکایی‌ها را در نطفه خاموش می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ادامه داد: پیشرفت‌های کشور در سایه ایمان، باور و دین‌داری جوانانمان بوده و دشمنان نیز به همین خاطر به دنبال آتش زدن قرآن و ضربه‌زدن به جایگاه بزرگان و اعتقاداتمان هستند بنابراین باید هوشیار باشیم.

وی بر لزوم شناسایی بحران‌ها تاکید کرد و افزود: با حضور در میدان و رویکرد جهادی می‌توان از بحران‌ها جلوگیری کرد مدیر و کارمند توانمند کسی است که قبل از وقوع حادثه بحران‌ها را پیش‌بینی کرده و در جهت رفع آن تلاش کند.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه در جهت رفع بحران‌ها دقت فدای سرعت نشود اضافه کرد: احداث راهدارخانه و پناهگاهی برای راه‌مانده‌ها در جاده‌های استان به‌ویژه مناطق صعب‌العبور در اولویت مسئولان قرار گیرد تا در صورت وقوع هر گونه بحران مردم با مشکل مواجه نشوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه تجهیزات راهداری، نمک، ماسه و… در مناطق صعب‌العبور مستقر شود، گفت: مردم در صورت مشاهده کوچک‌ترین کم‌کاری آن را به پای نظام و مسئولان گذاشته بر همین اساس باید همه با تمام توان در جهت خدمت‌رسانی به مردم تلاش کنیم.