در راستای ابلاغ سیاست های کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری،به همت دانشگاه علوم پزشکی گیلان 1500خانوار شهری و روستایی دراستان گیلان تا پایان شهریور ماه سالجاری تحت پیمایش طرح پژوهشی تحولات باروری قرار می گیرند.

به گزارش ندای گیلان؛ در راستای ابلاغ سیاست های کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری، برنامه راهبردی به منظور افزایش باروری پیشنهاد، طراحی و در حال اجرا می باشد و با توجه به این که سیاست های ارتقای نرخ باروری کلی و دستیابی به حد جایگزینی از پیچیدگی های فراوان برخورداراست از این رو نیاز به درک عمیق از رفتارها و نیات باروری در کشور احساس شده و ضرروی است که داده های جدیدتری درباره الگوها و تفاوت های باروری، نیازهای برآورد نشده، زمانبندی موالید، نیات باروری و… به دست آید.
در این خصوص موسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور با همکاری دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با انجام پیمایش تحولات باروری همزمان در دانشگاه های علوم پزشکی آذربایجان غربی، ایرانشهر، تهران، زابل، زاهدان و یزد و استان گیلان امکان رصد تغییرات در سطوح و رفتارهای باروری را فراهم آورده تا برنامه ریزی مناسبی برای تحقق اهداف و ایده آل های مرتبط با باروری و ارتقای نرخ باروری کلی انجام شود.
گفتنی است: این پژوهش در استان گیلان در قالب 19 تیم پرسشگری دونفره از کارشناسان آموزش دیده و منتخب سلامت خانواده به همراه ناظر شهرستانی، جهت 1500 خانوار شهری و روستایی از هفته آخر مرداد لغایت پایان شهریور ماه سال جاری اجرا می شود. نظارت عالیه طرح را کارشناسان گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی برعهده داشته و پس از اتمام طرح، داده آمایی و آنالیز اطلاعات توسط طراحان پژوهش انجام خواهد شد.