رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر هوشمند سازی ثبت ها گفت: بیش از ۹۰ درصد از اراضی ملی گیلان حد نگاری شده و باید این طرح در اراضی زراعی نیز اجرایی شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،حسن بابایی در جلسه شورای قضائی استان گیلان با بیان اینکه سند دار کردن اراضی کشاورزی از خرد شدن این اراضی جلوگیری می‌کند، اظهار کرد: این امر روند رسیدگی به پرونده‌های مربوطه در دستگاه قضا را تسریع می‌بخشد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد از اراضی ملی استان گیلان حد نگاری شده است، افزود: حد نگاری اراضی زراعی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: اجرای طرح حدنگاری دعاوی و اختلافات مربوط به اراضی را کاهش می‌دهد.

بابایی با اشاره به اینکه تمام پرونده‌های سازمان ثبت باید داده آماری شده و از حالت سنتی خارج شود، گفت: هوشمند سازی ثبت اسناد از ضروریات است که باید بدان توجه ویژه شود.

لزوم حفظ حقوق مردم در اجرای سیاست‌ها

رئیس کل دادگستری گیلان نیز در این جلسه با تاکید بر حفظ حقوق مردم در اجرای سیاست‌ها بیان کرد: با مشخص کردن مبنای عقلی، عرفی و شرعی سیاست‌ها در اجرای آنها دقت شود.

حجت الاسلام حمزه خلیلی افزود: برای اجرای طرح‌ها و سیاست‌های تعیین شده باید به رعایت حقوق مردم دقت کافی شود تا حق الناس صنایع نشود.